از افزایش ۷۳ تخت ویژه برای بیماران کرونا همدان خبر داد

به گزارش رکنا در همدان، دکتر ابراهیم جلیلی  با اشاره به اینکه  در حوزه درمان در سال ۹۸ با مشکلات کمبود تخت مواجه بودیم، افزود: با افزایش تخت خوشبختانه این مشکلات کمتر شد و  در آینده نزدیک این مشکلات رفع خواهش شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشــکی همدان افزود: دردوران کرونا تعداد 262 قلم تجهیزات سرمایه ای پزشــکی برای بیمارستانها خرید و توزیع شده است، تعداد 73 تخت ویژه کرونا در سال 99 و 1400 افتتاح شد.

جلیلی با اشــاره به ارائه خدمت به بیماران خاص به ویژه بیماران دیالیزی تصریح کرد: در سال 90 تعداد 75 تخت دیالیز وجود داشت و این تعداد در ســالهای 98 و 99 و 1400 به 176 مورد رسید و شاخص کشوری در این زمینه 2.4 درصد است که شاخص کنونی با تمهیدات اندیشیده شده ازجمله ایجاد بخش دیالیز در شهرستانها و افزایش تعداد تخت در سایر بخشهای فعال دیالیز به 2.3 رسیده و از شاخص کشوری بهتر شده است.

وی افزود: از سال 98 و 99 میزان 16 درصد به تعداد بیماران دیالیزی اضافه شــده و این روند به طور قطع ادامه دارد و با افزایــش تعداد تخت دیالیز مشکل خاصی در ارائه خدمت به بیماران دیالیزی وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه، تعداد پزشــکان متخصص استان توضیحاتی داد ،گفت: تعداد 752 پزشــک ، 631 دندانپزشک ، 406 داروساز، 68 دکترای علوم آزمایشگاهی، 358 لیسانس پروانه دار، یک هزار و 93 ماما در استان همدان و در مجموع 5 هزار و 308 نفر عضو سازمان نظام پرشکی مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 891 پرستار در گروههای مختلف پرستاری در سطح استان در بیمارستانهای مختلف مشغول ارائه خدمت هستند، گفت: این میزان نسبت به شاخص کشوری وضع خوبی دارد. د

دکتر جلیلی در خصوص نظارتهای انجام شده در حوزه معاونت درمان با همکاری نظام پزشــکی اضافه کرد: در سال 1400 تعداد یکهزار و 764 بازدید از مراکز درمانی اســتان بود که 36 واحد به خاطر تخلفات پلمب شد و مشکل خاصی در موضوع ارائه خدمت در این مدت وجود نداشت.

وی گفت: با مقایسه متوسط کشوری و شاخص دانشگاه مشخص است که دانشگاه علوم پزشــکی همدان در زمینه تعداد تخت، تختهای آی. سی. یو، سی تی اســکن و تعداد ونتیالتور به ازای جمعیت وضع خوبی دارد و فقط شاخص دانشگاه در موضوع پزشــک متخصص به تخت بستری نسبت به شاخص کشوری کمتر اســت که با جذب تعداد متخصص این مورد نیز بهبود مییابد.

 

کدخبر: 736816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟