افرایش نگران کننده کرونا در استان

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،منوچهر حبیبی در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با توجه به دریافت گزارش هایی مبنی بر ابتلای برخی دانش آموزان به ویروس کرونا و برای حفظ سلامت دانش آموزان تمامی کلاس های مقطع ابتدایی در استان قزوین تا پایان این هفته غیرحضوری است و مدارس متوسطه با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: اگر دوباره وارد پیک کرونا شویم بدون تردید خروج از این پیک بسیار سخت خواهد بود لذا بایستی قبل از بروز هر گونه مشکلی هم مردم و هم مدیران دستگاهها کمک کنند تا وارد بحرانی دیگر نشویم.

حبیبی اضافه کرد: متاسفانه مرگ و میردر سویه جدید اومیکرون بالاست و حتی افرادی که سه دوز واکسن تزریق کرده اند را نیز می تواند درگیر کند لذا باید نکات بهداشتی و ماسک زدن با جدیت بیشتری رعایت شود تا وارد پیک جدید نشویم.

وی اظهار داشت: برای مدیریت کرونا در دوران سویه جدید ۱۰ روز به عنوان فرصت طلایی داریم که بایستی در این مدت با جدیت وارد کار شویم و با برنامه ریزی مناسب و تصمیمات اصولی برای آن تدبیر کنیم.

حبیبی گفت: در خصوص حضوری و یا غیر حضوری ماندن مدارس در هفته آینده تصمیمات جدی  خواهیم گرفت که بر اساس وضعیت کرونایی خواهد بود.

وی اضافه کرد: فعالیت رستوران ها و دفاتر پیشخوان با ۳۰ درصد ظرفیت صورت گیرد تا شاهد افزایش مبتلایان نباشیم و هر صنفی که به مصوبات ستاد بی تفاوت باشد دو هفته تعطیل خواهد شد.

جانشین ستاد کرونا در استان قزوین بیان کرد: علاقه نداریم بار دیگر اصناف و کسب و کارها تعطیل شود اما چون سلامت مردم در اولویت قرار دارد لذا اگر اصناف و بازاریان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است مجبور شویم بخشی از فعالیت اصناف را تعطیل کنیم.

حبیبی اظهارداشت: ورود شهروندان به ادارات و بانک ها بدون ماسک ممنوع است و برگزاری هر گونه تجمع که می تواند به انتشار ویروس کمک کند تا اطلاع بعدی محدود خواهد شد و بهتر است برنامه ها و جلسات با 30 درصد ظرفیت صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می کنیم تزریق نوبت سوم واکسن را جدی بگیرند زیرا دز ایمنی می تواند از مرگ و میرها جلوگیری کند.

حبیبی از اصحاب رسانه نیز خواست مانند گذشته در اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت در مردم تلاش بیشتری کنند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی از پیک جدید هم به سلامت عبور کنیم.

 

کدخبر: 768273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟