۲ هزار کلاس درس در استان قزوین هوشمند سازی شده است

به گزارش رکنا قزوین،عسگر علی جوانبخت افزود: هوشمند سازی کلاس‌ها یکی از اولویت های تجهیزاتی مدارس است که نقش موثری در تسهیل یادگیری و کیفیت بخشی آموزشی دارد.

وی اظهار داشت :طرح هوشمندسازی مدارس از سال ۱۳۹۰ با اولویت هر مدرسه حداقل یک کلاس هوشمند در استان با هدف افزایش انگیزه در محیط آموزشی، آشنایی و تربیت دانش آموزان با فناوری روز، دارا بودن وسایل کمک آموزشی هوشمند آغاز شد .
جوانبخت تصریح کرد : هوشمند سازی مدارس کمک می کند تا دانش آموز مهارت استفاده از فناوری های نوین را کسب کند و بدین ترتیب بتواند از اطلاعات و یافته های علمی استفاده کند.
این مسوول تاکید کرد: هم اکنون برای هوشمندسازی هر کلاس درس با حداقل تجهیزات حدود پنج میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است که در چشم انداز پنج ساله باید تمام کلاس ها در  استان با کمک خیران و اعتبارات دولتی هوشمند شود.
وی اضافه کرد: براساس برنامه های تدوین شده از سال آینده طرح هوشمند سازی در دستور کار قرار خواهد گرفت و به طور میانگین هزار کلاس درس و ظرف مدت پنج سال تمام کلاس های آموزشی هوشمند خواهند شد.
جوانبخت با بیان اینکه تجهیز همه مدارس به سیستم فناوری نیاز به هزینه سنگینی دارد که آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای این کار نیست، یاد آور شد:  امیدواریم خیران مدرسه ساز مانند همیشه در این راه یاریگر ما باشند.
استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان است.

 
کدخبر: 759877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟