سقوط یکدستگاه جرثقیل (تاور کرین) در خیابان صیاد 15

به گزارش رکناگرگان، موسی الرضا صفری درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 13:03 یکشنبه دهم بهمن یک مورد حادثه سقوط دستگاه تاورکرین (جرثقیل ساختمانی) در انتهای صیاد پانزدهم به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت تیمهای عملیاتی از دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

صفری ادامه داد: محل حادثه یک کارگاه ساختمانی در حال ساخت بود که در آن یک دستگاه جرثقیل ساختمانی مشغول به کار بوده که ناگهان دکل دستگاه از قسمت کابین فرمان به همراه بوم دستگاه سقوط می کند. 

وی افزود: متاسفانه بر اثر بروز این حادثه 4 نفر کارگر میانسال شامل یک نفر اپراتور دستگاه تاور کرین، دو نفر کارگر در محوطه و یک نفر در انبار زیر تاور کرین که مشغول به کار بوده اند، مصدوم شدند.

به گفته مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، مصدومین با تلاش آتش نشانان و با تجهیزات مخصوص از زیر آوار خارج و تحویل عوامل اورژانس شدند.

صفری در ادامه در خصوص رعایت نکات ایمنی در نصب و کار با دستگاه های نظیر تاورکرین بیان کرد: فراتر رفتن از ظرفیت جابجایی دستگاه ، عدم توجه کافی به ایمنی تاور کرین حین جداسازی قطعات، دید ضعیف و نامناسب اپراتور دستگاه و برخورد دستگاه با کابلهای فشار قوی می  تواند منجر به سقوط دستگاه و بروز حوادث ناگوار شود.

 وی خاطرنشان کرد: ضمناً دستگاه های تاورکرین مرتباً باید مورد بازدید قرار بگیرند و از ایمنی کلیه قطعات آن اطمینان حاصل نمود.

 

کدخبر: 768159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟