حجم ویدیو: 26.87M | مدت زمان ویدیو: 00:09:06

به گزارش آژانس خبرگزاری رکنا از لرستان، فرزاد رستمی با حضور در ویژه‌برنامه صبح رکنا، با اشاره به اینکه در ارتباط با مبحث قاچاق سازمانی برای تعیین تکلیف کالاهای قاچاق با عنوان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شکل گرفت، عنوان کرد: در واقع این سازمان وظیفه جمع‌آوری، تعیین تکلیف همه کالاهای قاچاق را بر عهده دارد، همچنین آرا صادره را از مراجع حقوقی و قضایی اخذ و ارزیابی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: این سازمان با فروش داخلی و خارجی همچنین در مواردی معدوم سازی و امحا کالاهای قاچاق را تعیین تکلیف می‌کند.

 

نابسامانی در سازمان تملیکی لرستان 

 

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی لرستان با اشاره به فرایند کلی اقدامات سازمان اموال تملیکی از بدو ورود، بیان کرد: راندمان کار در سازمان اموال تملیکی به ساختارها و زیر ساختهای لازم بستگی دارد یعنی اگر زیرساخت فراهم نباشد عملکرد آنگونه که انتظار می‌رود پیش نمی‌‌رود.

 

معدوم سازی یکصد تن کالای سریع الفساد

رستمی افزود: از مهر ماه ۹۹ یعنی با شروع فعالیتم سازمان اموال تملیکی استان با موجی از نابسامانی و کثرت کالاهای دپو شد خصوصا کالاهای سریع الفساد که تعیین تکلیف نشده بودند روبرو بود.

 

این مقام مسوول عنوان کرد: درست است لرستان استان مرزی نیست اما جزو استان‌های مهم بارانداز کالاهای قاچاق است، قرار گرفتن در کریدور و شمال به جنوب و غرب به شرق این فضا را فراهم کرده است، همین موضوع باعث شده لرستان محل عبور و مرور کالاهای قاچاق و خودروهای شوتی باشد.

 

 مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی لرستان با اشاره به اینکه زمانی که فعالیت خود را شروع کردم ۹ انبار اموال تملیکی استان مملو از کالا بود، عنوان کرد: پس از آسیب شناسی متوجه شدیم که یک چرخه در این زمینه وجود دارد که مشمول همکاری چند سازمان و نهاد است در واقع ما حلقه آخر تعیین تکلیف کالاهای قاچاق هستیم.

 

معدوم سازی یکصد تن کالای سریع الفساد

رستمی افزود: کالاهایی قاچاق از همان ابتدا که کشف می‌شود پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی یعنی تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: ما با حجم زیادی از کالا به ویژه کالاهای سریع الفساد مواجه بودیم که به شکل نامطلوبی درانبار مرکزی نگهداری می‌شدند.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی لرستان افزود: پس از هماهنگی با استاندار، ستاد قاچاق،دادستان و تعزیرات حکومتی که کمک زیادی هم انجام داد در همان ماه‌های ابتدایی توانستیم یکصد تن از کالاهای سریع الفساد را معدوم کنیم.

بیان سه هدف عمده در ابتدای کار

 

  رستمی در ادامه ۳ هدف عمده خود در اداره اموال تملیکی استان ساماندهی انبارها، ارتقا ساختار سازمانی و تجمیع انبارها عنوان کرد و افزود: ساماندهی انبارها که بسیار مهم بود زیرا تا قبل از این انبار گردانی انجام نشده بود، اما ما برای اولین بار سال ۹۹ انجام دادیم.

 

وی ادامه داد: توانستیم همه کالاها را ثبت سیستم کنیم و اکنون موجودی انبارها به روز است.

 

تعیین تکلیف ۶۷۵ پرونده سالهای گذشته

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی لرستان گفت: با هماهنگی مدیر تعزیرات حکومتی که یکی از مدیران توانمند پای کار و انقلابی است توانستیم ۶۷۵ پرونده که مربوط به سال‌های ۹۵ تا ۹۸ بود تعیین تکلیف کنیم که برای اولین بار این اتفاق در استان رخ داد، این روند همچنان ادامه دارد

.

رستمی بیان کرد: سال ۹۹ ، ۲۳ میلیارد تومان فروش برای استان تعیین کرده بودند تا قبل از شروع مسوولیت من حدود یازده میلیارد آن تحقق پیدا کرد اما ما با برنامه ریزی و همکاری دیگر دستگاه‌ها توانستیم این رقم را به ۵۵ میلیارد تومان ارتقاء دهیم یعنی بالای ۱۶۰ تا ۱۷۰ در صد رشد داشت.

 

پیش بینی فروش سال جاری

 

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ رقم تعیین شده را ۸۰ میلیارد تومان اعلام کردند که رقم بالایی بود اما تاکنون ۶۳ میلیارد آن تحقق پیدا کرده است و با توجه به حساسیت سران سه قوه نسبت به اموال تملیکی پیش‌بینی ما این است که این رقم به یکصد میلیارد تومان برسد.

 

این مقام مسوول ادامه داد: چند پروژه نهایی در استان داریم یکی از این موارد تعیین تکلیف قطعات یدکی خودرو است که تا قبل از این باید به خارج از مرز صادر می‌شد اما اکنون با اقدامات انجام شده استاندارهای لازم را برای فروش در داخل گرفتیم و تاکنون ۳ کانتینر فروش داخلی داشتیم این برای اولین بار است.

رستمی افزود: از مجموع هفت کانتینر قطعات یدکی خودرو، امیدواریم دو کانتینر دیگر را هم تا پایان سال در داخل به فروش برسانیم که در این صورت بین ۱۰۰ تا ۱۲۹ درصد رشد در فروش را خواهیم داشت.

 

ارتقاء ساختار سازمانی جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تملیکی لرستان

 

مدیرکل جمع آوری و فروش اموالارتقاء ساختار سازمانی جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تملیکی لرستان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه با شروع کار متوجه شدیم که فرایند عملیات، اقدامات و ماموریت محول شده در خصوص کالاهای قاچاق در اموال تملیکی با حجم کالاهای قاچاق همخوانی نداشت، خاطر نشان کرد: پس ضرورت داشت ساختار سازمان برای جذب نیرو تغییر و ارتقا داده شود زیرا کمبود شدید نیروی انسانی ما را تحت فشار قرار داده است که امیدواریم در اسرع وقت این مشکل رفع شود.

 رستمی گفت: خوشبختانه در تیر ماه سال جاری شاهد ارتقا ساختار سازمانی از رده اداره به مدیریت بودیم.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 763915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟