حاشیه شهر نیازمند مسیرهای دوچرخه است

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سید حسین علوی مقدم با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد اهداف و سیاست‌های کلان متفاوتی را با احداث مسیرهای دوچرخه دنبال می‌کند، اظهارکرد: از جمله این اهداف می‌توان به ایجاد یکپارچگی بین مد حمل‌ونقلی دوچرخه و سایر مدهای حمل‌ونقل شهری، توسعه شبکه حمل و نقل پاک هم‌راستا با سیاست‌های کلان حوزه حمل‌ونقل، افزایش ایمنی دوچرخه‌سواران در معابر شهری و ... اشاره داشت.

وی افزود: در مطالعات جامع حمل‌ونقل طول کل مسیرهای دوچرخه پیشنهادی شهر مشهد، ۲۶۵ کیلومتر پیش‌بینی شده است؛ با تحقق اعتبارات مورد نیاز در سال جاری، ۲۳۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در مشهد خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه پس از تکمیل ۲۶۵ کیلومتر، بررسی احداث مسیرهای جدید در دستورکار شهرداری قرار می‌گیرد، گفت: احداث هر کیلومتر مسیر دوچرخه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان برای مدیریت شهری هزینه دارد و لذا استقبال عمومی از این مسیرها بسیار حائز اهمیت است.

علوی مقدم از انجام ۶ میلیون سفر شهری در روز خبر داد و تصریح کرد: در مطالعات جامع حمل‌ونقل سهم سفر با دوچرخه باید به ۷ درصد برسد که درحال حاضر کمتر از ۲ درصد است؛ یعنی ۴۲۰ هزار سفر در روز باید استفاده از دوچرخه باشد.

وی با بیان اینکه عمده مسیرهای دوچرخه احداث شده در سال‌های گذشته، در مناطق برخوردار شهر بوده، گفت: نگاه شورای ششم، توجه به حاشیه شهر بوده و باید احداث مسیرهای دوچرخه در این پهنه‌ها را هم داشته باشیم.

کدخبر: 763406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟