مشهد به شهر جامع فرودگاهی نیاز دارد/ استارت «شهر فرودگاهی» مشهد با یاری دولت زده شد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، مجید دبیریان پیرامون ضرورت جابه جایی فرودگاه مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه فرودگاه مشهد در ورودی شهر واقع شده و موجب آلودگی صوتی، محیط زیست و هوا می‌شود، جابه‌جایی آن جزو ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه کرده و اقدام عملی انجام دهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد درباره ایجاد شهر فرودگاهی در مشهد خاطر نشان کرد: یکی از مگا پروژه‌هایی که در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مد نظر مدیریت شهری است که امیدوار به انجام آن هستیم، ایجاد یک شهر فرودگاهی برای مشهد است؛ تشکیل شهر فرودگاهی با همه ابعاد، زوایا و مجموعه‌های مرتبط با آن، یکی از ضرورت‌هایی است که بایستی ایجاد شود.

وی اعلام کرد: در سال‌های آینده ظرفیت فرودگاه مشهد جوابگوی افزایش حجم زائران و مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند، نیست؛ با توجه به شرایط پیش‌رو و بررسی‌های صورت پذیرفته، بایستی نسبت به ایجاد فرودگاه بزرگ بین المللی در مشهد اقدام کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از این فرودگاه بزرگ و بین المللی و مجموعه‌ای که درکنار آن ایجاد می‌شود، می‌توانیم به عنوان شهر فروگاهی نام ‌ببریم که بایستی در آن اتصال‌ها و ارتباطات ریلی، مجموعه‌های بزرگی همچون هتل‌های بین المللی، مرکز ترانزیت و سوخت گیری بین المللی، منطقه آزاد، گمرک و شهرک سلامت در نظر بگیریم.

دبیریان خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، مشهد یکی از قطب‌های گردشگری سلامت است، از این رو بایستی ظرفیت‌ها را به حداکثر رسانده و زیر ساخت‌ها را مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های مختلف و کاملی در شهر فرودگاهی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در این راستا با هدف ایجاد و فعال کردن ظرفیت‌ها، مذاکرات جدی در مجموعه مدیریت شهری صورت پذیرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در این راستا، جلساتی با معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی پیرامون این موضوع برگزار و مذاکرات اولیه انجام گردید.

وی با بیان این نکته که در آینده نزدیک خبرهای خوبی از شروع اقدامات اجرایی کارگروه مربوطه و فعال کردن ظرفیت‌های مرتبط با شهر فرودگاهی می‌شنویم، افزود: در این راستا ظرفیت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی را فعال کرده و همچنین کنسرسیوم بانکی برای این موضوع تشکیل می‌دهیم.

دبیریان عنوان کرد: مدل نهایی اقتصادی، سهم بخش خصوصی و چگونگی فعال شدن ظرفیت شهرداری در پیگیری‌ها و جلسات آتی استخراج می‌شود.

کدخبر: 760043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟