ویژه برنامه های مدیریت شهری مشهد به مناسبت هفته هوای پاک

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، مهدی یعقوبی در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا، مدیریت شهری به سهم خود اقداماتی را در این حوزه برای هفته هوای پاک درنظر گرفته است. در همین راستا تمامی خودروهای خدمات شهری دراین هفته از نظر میزان آلایندگی سنجش خواهندشد و درصورت وجود نقص، رفع نقص می شوند.

وی به فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو در این هفته اشاره کرد و افزود: در راستای رفاه حال مراجعان به این مراکز نوبت دهی به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

یعقوبی تصریح کرد: تشدید فعالیت گشت آلاینده ها در بزرگراه های شهری  و مشارکت با سمن ها در زمینه آموزش حفظ محیط زیست به شهروندان از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده در هفته هوای پاک است.

 وی در ادامه به ویژه برنامه های هوای پاک در حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره و خاطرنشان کرد: اکران پیام های مرتبط با هوای پاک از مانیتور ایستگاه ها و واگن های قطار شهری، کاشت گونه های موثر در پایانه های مسافربری و ایستگاه سوارها ، اجرای کمپین soot (تست دوده) برای کلیه اتوبوس ها و شناسایی اتوبوس های دودزا واعمال قانون ناوگان باری سطح شهر که فاقد معاینه فنی هستند ازجمله اقدامات این حوزه به مناسبت هفته هوای پاک خواهد بود.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد افزود: همچنین در این هفته از ۲۵ دستگاه های اتوبوس با استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ که آلایندگی بسیار پایینی برخوردار هستند رونمایی خواهد شد.

یعقوبی به معاینه فنی ناوگان فعال اتوبوسرانی شهرداری مشهد در هفته هوای پاک نیز اشاره و اضافه کرد: در همین راستا بازسازی ناوگان مدل ۹۱ تا ۹۶ که از آذر ماه آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه به ویژه برنامه های فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت هفته هوای پاک اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری کوهپیمایی خانوادگی در ارتفاعات مشهد، اجرای برنامه های خلاقانه با مشارکت تشکل ها و گروه های مردمی فعال در قالب نقاشی ، درختکاری و اجرای پرفورمنس ها مختلف،اکران های شهری با موضوع هوای پاک به متراژ بیش از ۱۰۰۰ مترمربع بخشی از اقدامات این سازمان به مناسبت هفته هوای پاک است.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین اجرای برنامه پاکبانان طبیعت در هفت حوض، اجرای برنامه دوچرخه سواری در مناطق شهری ،اجرای برنامه های آموزشی در فرهنگسرای خانواده و تشکیل حلقه انسانی توسط گروه های دوام ثامن و تشکل ها در میدان شهدا از دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری مشهد در هفته هوای پاک خواهد بود.

کدخبر: 763264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟