درج نماد اوراق مشارکت شهرداری مشهد برای ۲پروژه مهم شهری

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سید محمد عنبری در این خصوص اظهار کرد: با وجود منابع محدود اوراق مشارکت در کشور و حجم بالای متقاضیان که سبب ایجاد روند پیچیده وطولانی در فرایند دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت می گردد، شهرداری مشهد موفق به اخذ مجوز انتشار ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت شد.

وی افزود: ضمن توجه مدیریت شهری به ارتقا خدمات و بهسازی شهر و با تلاش های شبانه روزی همکاران ما در این معاونت سر انجام موفق به انتشار و فروش اوراق مذکور شدیم که از این رقم ۷هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت تکمیل خط ۳ قطار شهری و۳هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت توسعه و تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری منتشر گردید.

مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این اوراق ۴ ساله و مواعد پرداخت سود آن هر سه ماه یکبار است، بیان کرد: همزمان با پیگیریها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت، با بانکها هم برای تعیین بانک عامل انتشار اوراق وارد مذاکره شدیم که در نهایت عاملیت و ضمانت انتشار اوراق مرتبط به بانک صادرات و پذیره نویسی و بازارگردانی به شرکت تامین سرمایه سپهر واگذار شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اوراق مذکور با اخذ مجوز بورس و تعهد پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود توسط دولت با نماد های مشهد  ۰۳۱۲و مشهد۳۱۲ در فهرست معاملات ثانویه بورس درج شده است.

کدخبر: 760957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟