نصب آبخوری سنگی جدید در ۴۵ نقطه پرتردد کلانشهر مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سیدمحسن رهنمایی با اعلام این خبر اظهار کرد: رشد و توسعه کلانشهر مشهد در سال‌های اخیر و افزایش تعداد زائران و مجاوران حریم نورانی رضوی باعث شده تا مدیریت شهری ارتقاء کیفی و کمی انواع مبلمان شهری را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار دهد؛ چرا که مبلمان شهری علاوه بر زیبایی بصری محیط شهری، نقش بسیار مهمی در افزایش رفاه و رضایتمندی زائران و مجاوران خواهد داشت.

وی ادامه داد: آبخوری ها یکی از مهم ترین مبلمان های شهری هستند و در حال حاضر بیش از  ۴۵۰ عدد آبخوری و آبسردکن در سطح شهر جانمایی شده است، اما طی سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش شده تا با طراحی های متناسب با معماری ایرانی-اسلامی، آبخوری های جدیدی در نقاط مختلف شهر نصب شود تا هویت بصری و زیبایی منظر شهری به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

رهنمایی افزود: در همین راستا کار طراحی آبخوری های سنگی جدید از مدتی قبل آغاز شد و در مرحله اول، نصب ۴۵ عدد آبخوری سنگی در نقاط پر تردد شهری در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۵ مورد آن در خیابان‌های امام رضا، طبرسی، شیرازی و احمدآباد نصب شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: هر کدام از این آبخوری ها دارای ظرفیت ۴ عدد خروجی آب شرب هستند و با توجه به استفاده مداوم از آنها  تلاش شده است تا از با کیفیت ترین سنگهای موجود در ساخت این نوع از آبخوری ها استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کلی آبخوری های سطح شهر به صورت مداوم، توسط نیروهای خدمات شهری مستقر در مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد ضدعفونی می‌شوند.

کدخبر: 722168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟