بیکاری  و نبود زیرساخت‌های اقتصادی عامل اصلی کولبری در کردستان است.

به گزارش رکنا از کردستان وبه نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در پنجمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، مبارزه با قاچاق است.

وی با اشاره به آسیب‌های مخرب این پدیده بر بخش‌های مختلف جامعه، گفت: این تاکید رهبری به دلیل صدمه و آسیب بزرگی است که مسئله قاچاق بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.

استاندار کردستان فرمان مقام معظم رهبری را حجت بر همه مدیران و مسئولان عنوان کرد و تصریح کرد: نظر معظم‌له از مبارزه با قاچاق، مبارزه با جریان‌های بزرگ است.

وی پدیده کوله‌بری را معلول علت‌هایی از جمله بیکاری و فراهم نبودن زیرساخت‌های اقتصادی دانست و تأکید کرد: ما هم در استان باید در مبارزه با قاچاق، این تفکیک را رعایت کنیم.

زارعی‌کوشا ضمن اشاره به لزوم ساماندهی مناطق مرزی استان، اظهار کرد: تا ساماندهی مرز به درستی انجام نشود مبارزه با قاچاق به صورت کامل ممکن نیست.

وی اظهار کرد: امیدواریم با توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه کردستان، شرایط اقتصادی استان بهبود یافته و در کنار این مهم، مسئله مبارزه با قاچاق کالا با جدیت ویژه‌ای دنبال شود.

استاندار کردستانضرورت اجرای مصوبات جلسات را مورد تاکید قرار داد و یادآور : عدم اجرای این مصوبات در موضوعات مختلف از سوی دستگاه‌های دولتی قابل قبول نیست و همه باید در این راستا نقش و وظایف خود را به خوبی اجرایی و عملیاتی کنند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 761909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟