چهارمین نشست «پای حرف مردم» با ساکنان محله‌های صابر و شقایق برگزار شد

به گزارش خبرنگار رکنا ، چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های پای حرف مردم با حضور اعضای کمیته نظارتی شماره یک شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در مسجد موسی‌بن‌جعفر(ع) محله «صابر» برگزار شد.

در آغاز این جلسه، رحمانی، رئیس شورای اجتماعی محله به نمایندگی از ساکنان به طرح مسائل و مشکلات محله پرداخت.

وی با بیان اینکه طی سالیان سال، چشم بینا و گوش شنوایی برای دیدن و شنیدن رنج و مشقت ساکنان محلات صابر و شقایق وجود نداشته، گفت: باید توجه داشت، هرکسی که دیده و شنیده نشود، انگیزه‌ای برای زندگی نخواهد داشت.

رحمانی خواستار تردد ون و سرویس حمل‌ونقل عمومی در انتهای «شقایق» و «صابر 2 و 3» شد و افزود: یکی دیگر از خواسته‌های محله، آسفالت معابر است؛ معابر حدودا 70 درصد آسفالت شده و 30 درصد دیگر باقی مانده است.

وی با تاکید بر لزوم بازسازی و ایمن‌سازی بخشی از پیاده‌روها، جبران کمبود سرانه فضای سبز و فضای ویژه بازی کودکان و گذران اوقات فراغت ویژه عموم را از جمله دیگر نقایص محله دانست.

رحمانی از اعضای شورای شهر خواست تا مدارس و مساجد سطح محله را به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی ببینند.

رحمانی با اشاره به اهمیت ساماندهی کارتن‌خواب‌ها، گفت: در این محله، مراکز ترک و درمان اعتیاد را داریم ولی آنچه حائز اهمیت است، صیانت و آموزش در عرصه توانمندسازی معتادان بوده که نیازمند کمک هستیم.

وی از گلایه شهروندان مبنی بر فعالیت انبارهای ضایعات سخن گفت و تصریح کرد: تاکنون بارها با مرکز 137 تماس گرفته شده ولی خروجی مطلوبی را شاهد نبوده‌ایم و این مراکز و انبارها همچنان فعال هستند.

رحمانی با اشاره به نسل جوانی که در این محله سکونت دارند و عمدتا در سن کار و فعالیت اقتصادی هستند، گفت: در این محدوده پروژه‌هایی چون «زیست‌پارک» و «کوهپارک» را داریم که بستر بسیار مناسبی برای به‌کارگری و اشتغال‌زایی جوانان بومی محل در عرصه‌های صنعتی و ساختمانی است.

تغییر نام خیابان‌های شهرک صابر و محله شقایق، پاسخگویی به درخواست تجاری موقت، بلاتکلیفی پلاک‌های فاقد سند و عدم پاسخگویی شهرداری به آنها از دیگر مسائل و معضلاتی بود که رحمانی در این جلسه مطرح کرد.

هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و املاک شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در ادامه این جلسه با بیان اینکه اعضای شورای شهر، شهردار منطقه و مدیران شهری همیشه آماده پاسخگویی به شهروندان هستند و درب اتاق آن‌ها روی مردم باز است، اظهارکرد: بی‌شک تمامی موارد مطرح شده در این جلسه و دیگر نشست‌های مردمی از سوی منطقه پیگیری خواهد شد و در حوزه اجرا، اتفاقات خوبی شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از نکات قابل توجه در بلوار «شهید صیاد شیرازی»، فقدان رشد متوازن است، گفت: چرا از نگاه شهرسازی، اقتصادی، بصری، کالبدی و بسیاری از معیارهای دیگر، باید چنین فاصله چشمگیری بین شهید صیادشیرازی 1 و 65 باشد؟ این قیاس، قیاس بالا و پایین شهر نیست، بلکه قیاس امتداد یک بلوار است.

دائمی چنین رشد نامتوازنی را تاسف‌بار دانست که علل بسیاری در شکلگیری آن موثر بوده و نیازمند بررسی جدی است.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر مشهد در ادامه، بودجه عمرانی سال آینده شهرداری را حدود 8 هزار میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: همانطور که پیشتر نیز بیان شده، 30 درصد از این اعتبار را به مناطق کم‌‎برخوردار، حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی اختصاص خواهیم داد که عدد قابل توجهی است.

دائمی با بیان اینکه براساس دغدغه‌مندی شورای ششم نسبت به مناطق کم‌برخوردار، در ابتدای فعالیت، 10 میلیاردتومان اعتبار ویژه پروژه‌های اولویت‌دار در سطح محلات حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی اختصاص دادیم، تصریح کرد: ساکنان این محلات، بیشترین حق را به گردن ما دارند.

وی افزود: شهروندان باید بدانند که شورای ششم، شهرداری را با چه شرایط دشواری تحویل گرفته است؛ بدهی مدیریت شهری به پیمانکاران عدد قابل توجهی است ولی در 3 ماه نخست سال آینده خبرهای خوبی خواهید شنید و خیلی از بدهی‌ها تسویه و روند خدمات‌رسانی تسریع می‌یابد.

عضو کمیته نظارتی شماره 1 شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه در چنین وضعی، به دنبال تعریف پروژه‌های جدید نیستیم، گفت: شرایط پیش روی مدیریت شهری، شرایط بسیار دشواری است ولی در عین حال، در پایان سال 1401 شاهد افتتاح اتفاقات خوبی در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار خواهیم بود.

دائمی درخصوص گلایه شهروندان مبنی بر پایین بودن سرانه فضای سبز در محله صابر و شقایق، اظهارکرد: گلایه شهروندان درست است و شهرداری نیز همت خواهد کرد تا در جهت ارتقاء این سرانه‌ها گام بردارد.

وی افزود: به دنبال این هستیم که به همت ساکنان و شهروندان تفاوت کالبدی بین ابتدا و انتهای بلوار «شهید صیادشیرازی» را از بین ببریم.

دائمی درخصوص درخواست تغییر نام خیابان‌ «صابر» به «شهید صیادشیرازی» هم گفت: این موضوع را پیگیری خواهیم نمود و قطعا انجام می‌شود تا یکی از مطالبات ساکنان پاسخ داده شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه محوری‌ترین اصل شورای ششم، «مردمی بودن» آن است، ادامه‌داد: درب اتاق تمامی اعضای شورای شهر به روی مردم شریف مشهد باز است و در بالاترین سطح پاسخگو و پای کار مردم هستیم.

کدخبر: 761242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟