انتصاب ولی جهانی به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان

به گزارش رکنا از رشت، مراسم معارفه ولی جهانی سرپرست جدید این اداره‌کل و تکریم مسعود حلاج‌پور مدیرکل سابق صبح روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه در محل این اداره‌کل برگزار شد.

مسعود حلاج‌پور با قدردانی از مدیران و مسئولین استانی، معاونان، کارشناسان و ذینفعان بخش خصوصی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نوشت: «خدای متعال را شاکرم که در مسیر خدمت به مردم عزیز گیلان زیبا این سرزمین گنجینه طبیعت و تمدن و ایران عزیز، فرصتی مغتنم فراهم شد تا با همدلی، دوره ارزنده دیگری از کار و تلاش برای آبادانی این مرز و بوم کهن را در کنار همکاران تجربه کنم.

او اضافه کرد: «ایام حضور در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فصلی سرشار از تجارب ارزشمند برای اینجانب بود که تحقق و دستاوردهای ماندگار آن جز در سایه همراهی صادقانه همه خانواده بزرگ و پرمهر گردشگری استان در کلیه سطوح دولتی و خصوصی ممکن نبود. خوشوقتم که با تلاش بسیار در احیای زنجیره ارزش در سه حوزه تخصصی اصلی مأموریت این اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تعالی آنان گامهای ارزشمندی در کنار یکدیگر برداشتیم.

ولی جهانی متولد ۱۳۵۱، فارغ التحصیل دکترای باستان شناسی، استاد دانشگاه و مشاور فرهنگی پژوهشکده گیلان شناسی؛ تالیف کتب متعددی در زمینه باستان شناسی، تاریخ و گردشگری، مقالات متعدد علمی- پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی و سرپرستی ۴۰ فصل بررسی و کاوش باستان شناسی در محوطه های تاریخی و باستانی استان گیلان و…..را برعهده داشته اند.

از مهمترین سوابق اجرایی دکتر جهانی می توان معاون معرفی آموزش اداره کل میراث فرهنگی، معاون میراث فرهنگی اداره کل، دبیر شورای فنی اداره کل، رئیس مرکز باستان شناسی استان، رئیس اداره ثبت آثار ،پژوهشگر برتر میراث فرهنگی گیلان، دبیر همایش های علمی و اجرایی و…. اشاره نمود.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 760300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟