نواختن زنگ مقاومت به یاد حاج قاسم در مدارس استان کردستان

به گزارش رکنا از کردستان؛ همزمان با دهه بصیرت و فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، زنگ مقاومت پیش‌ازظهر امروز در مدارس استان کردستان و به‌صورت نمادین در کانون شهید مطهری این شهر به‌صدا درآمد.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی اظهار داشت: امروز همه ما به احترام این شهید گرانقدر دور هم جمع شده و یاد و خاطره سردار دل‌ها را گرامی می‌داریم.

وی با قدردانی از متولیان برگزاری این مراسم گفت: این جمع معلمی و دانش‌آموزی همیشه در کلاس درس علم، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج داده و امروز نیز ادامه‌دهنده مکتب حاج قاسم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه شهید سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک مکتب است، تصریح کرد: اگر شهید سلیمانی نبود، داعش به خاک کشور تجاوز می‌کرد و مردم امروز این امنیت و آسایش را نداشتند.

وی با بیان اینکه رشادت‌های شهید سلیمانی هیچ‌گاه فراموش‌شدنی نیست، اظهار کرد:امیدوارم همواره درس مقاومت، ایثار و از خودگذشتی را از سردار دل‌ها یاد بگیریم.

قربانی با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید سلیمانی مبنی بر اینکه "شهید سلیمانی ملی‌ترین و امتی‌ترین چهره کشور است"، عنوان کرد: این فرامین معظم‌له که بی‌نظیر بود، باید برای ادامه راه شهداسرلوحه همه ما مسئولان و مردم قرار بگیرد.

در پایان این مراسم با حضور نماینده ولی‌فقیه و استاندار کردستان از فرزند شهید معزز ناصر محمدی تجلیل شد.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 758129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟