انجام بیش از 8700 مورد بازرسی استاندارد در کردستان

به گزارش رکنا از کردستان؛ ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان گفت: به موجب ماده‌ 19 قانون طرح تقویت و توسعه‌ نظام استاندارد کارشناسان سازمان ملی استاندارد مجاز هستند به مراکز تولید، بسته‌بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و به بازرسی بپردازند.

مدیرکل استاندارد کردستان تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه 8 هزار و 767 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان و یک هزار و 400 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، خدماتی و آزمایشگاهی و آسانسور و شهربازی انجام شده است.

وی افزود: به موجب همین ماده کارشناسان مجاز به نمونه‌برداری از محصولات بازرسی شده هستند که طی 9 ماه اخیر یک‌هزار و 150 نمونه واحد تولیدی، شاهد، درخواستی و تملیکی و 212 نمونه‌ طرح طاها آزمون شد.

یزدانی هدف از نمونه‌برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود. 

مدیرکل استاندارد استان کردستان بیان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود. 

یزدانی در پایان یادآور شد: اداره کل استاندارد کردستان نظارت دقیقی بر عملکرد شرکت‌های بازرسی و نمونه‌برداری بخش خصوصی دارد.

در حال حاضر 399 واحد تولیدی کردستان با 935 فرآورده زیر پوشش استاندارد قرار دارد.

 

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 757865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟