پلمب سه واحد صنفی به دلیل تخلف بهداشتی در سنندج

به گزارش رکنا از کردستان؛ دکتر جهانبخش یوسفی گفت: در این بازدیدها ۶۱۳ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.

وی افزود: بازرسان این مرکز در قالب ۳۰ گشت مشترک ستادی با مشارکت ادارات دیگر از ۹ اداره و ۸۱۶ واحد صنفی،  تجاری،  ورزشی،  درمانی و آموزشی بازدید کردند.

رییس مرکز بهداشت سنندج با بیان اینکه در زمینه نظارت بر سلامت عرضه مواد خوراکی و غذای آماده هم از  ۱۸۸ واحد صنفی بازدید شد، افزود: در همین راستا ۱۷ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

دکتر یوسفی در خصوص صیانت از حقوق شهروندی به پیگیری ۸ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ و همچنین پیگیری ۱۲ مورد اخطاریه های صادر شده در گذشته توسط بازرسین این مرکز خبر داد.

وی  افزود: در راستای نظارت بر عرضه نان سالم در خصوص سنجش میزان نمک موجود در نان و عدم استفاده از جوش شیرین ۹ مورد نمونه‌ برداری از نانوایی ها انجام گرفت.

رییس مرکز بهداشت سنندج ضمن در خواست از مردم فهیم شهرستان سنندج برای تکمیل چرخه انجام واکسیناسیون و تزریق دزهای دوم و سوم واکسن کرونا با توجه به زمانبندی اعلام شده، اظهار داشت: در هفته گذشته ۵۱۳ مورد تست کرونا از شهروندان سنندجی از نظر ابتلا به بیماری کرونا در مراکز نمونه‌گیری انجام شد.

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، یک هزار و ۹۳۰ کردستانی به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 757875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟