ضرورت راه‌اندازی سیستم هوشمند در تمام جاده‌ها و مراکز شهری اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ عاملی در سومین جلسه شورای راهبری تصادفات استان اردبیل اظهار کرد: راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ کنترل ترافیک در اردبیل عامل بازدارندگی تخلفات است و در کنار آنها تهیه دوربین‌های پلاک‌خوان برای پلیس راهنمایی و رانندگی ضرورت دارد و باید تا عید نوروز این اتاق در اردبیل راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: با نصب دوربین‌های پلاک‌خوان و راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ، امنیت و نظارت بر ترافیک شهری و جاده‌ها افزایش یافته و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان بیش از پیش افزایش می‌یابد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تجهیز جاده‌ها و مراکز شهری به سیستم هوشمند، عامل بازدارندگی تخلفات است، گفت: با راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و مجهز شدن معابر به سیستم‌های هوشمند و ۴ بانده شدن راه‌های ارتباطی، کاهش آمار تصادفات رانندگی در استان قابل لمس خواهد بود.

عاملی از اقدام عملیاتی بزرگراه شمال تا جنوب استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱ درصد کل جاده‌های استان بزرگراه است و ۵۳ درصد تصادفات در راه‌های اصلی رخ داده که تعریض جاده‌های اصلی در برنامه قرار دارد.

استاندار اردبیل با انتقاد از صدور مجوز ساخت و سازهای فاقد پارکینگ خودرو تصریح کرد: بحث پارکینگ یک مسئله اساسی و فنی است و عدم رعایت حقوق شهروندی در ساختمان‌های فاقد پارکینگ موجب رنجش مردم می‌شود که باید دستگاه‌های ذیربط در این زمینه نهایت دقت را داشته باشند.

 

کدخبر: 757256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟