تلفات ترافیکی در اصفهان 18.1 درصد کاهش یافته است

به گزارش رکنا، علی سلیمان‌پور مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد ۳۷ نفر (همگی مرد) به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفتد که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با تعداد ۳۸ نفر کاهش داشته است. بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به برخورد جسم سخت و سقوط از بلندی بوده است.

او افزود: در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با ۹۹۴ نفر شامل ۴۶ زن و ۹۴۸ مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۰۳۹ نفر شامل ۸۲ زن و ۹۵۷ مرد ۴.۳ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که در مردادماه امسال تعداد ۹ نفر همگی مرد به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفتند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۵ نفر مرد) افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آمار مصدومین ناشی از حوادث کار در مردادماه امسال ۲۴۸ مورد شامل (۱۶ زن و ۲۳۲ مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۲۴۴ مورد شامل (۳۷ زن و ۲۰۷ مرد) ۱.۶ درصد افزایش داشته است.

کاهش آمار معاینات سرپایی پزشکی قانونی استان اصفهان

او همچنین در مورد تعداد معاینات سرپایی پزشکی قانونی گفت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد ۴۹ هزار و ۲۲۵ نفر در حوزه معاینات سرپایی در اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۰۵ نفر زن و ۳۴ هزار و ۳۲۰ نفر مرد بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۱۴.۳ درصد کاهش داشته است.سلیمان‌پور با اشاره به آمار مربوطه در مردادماه امسال ادامه داد: در مردادماه امسال ۱۱ هزار و ۵۴۴ نفر در حوزه معاینات سرپایی در اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۲ درصد کاهش داشته است. اجساد معاینه شده در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه در پنج ماهه اول امسال ۱۴۲۶ مورد ۲۶۳ زن و ۱۱۶۲ مرد و یک نفر نامعلوم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶۰۵ مورد ۳۴۸ زن و ۱۲۵۶ مرد و یک نفر نامعلوم بوده معادل ۱۱.۲ درصد کاهش داشته است.

کاهش آمار تلفات تصادفات

او با بیان اینکه در پنج ماهه امسال ۳۹۸ نفر که در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند و به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع داده شده‌اند گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۴۸۶ نفر)، ۱۸.۱ درصد کاهش داشته است. از مجموع تلفات حوادث ترافیکی امسال در این استان ۷۴ نفر زن و ۳۲۴ نفر مرد بوده‌اند. نکته قابل توجه اینکه بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با ۲۴۷ نفر در جاده‌های برون شهری، ۱۴۶ نفر در مسیر‌های درون شهری و ۵ نفر سایر گزارش شده است.مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان یادآور شد: در پنج ماهه اول امسال ۸ هزار و ۹۶۲ مصدوم حوادث رانندگی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۲۰۷ نفر زن و ۶۷۵۵ نفر مرد هستند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶.۲ درصد کاهش داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟