ورود دستگاه قضایی به رفع موانع بر سر راه ساخت و ساز مسکن در گلستان

حیدر آسیابی  در گفتگو با خبرنگار رکنا   گفت :  جلسه امروز برای شناسایی و رفع موانع حوزه ساخت و ساز  مسکن در استان برگزار شد . 

آسیابی افزود: زمان و نحوه صدور پروانه ، قوانین مالیاتی ، مسائل حوزه دستگاه های خدمات رسان به ویژه برق و راه و شهرسازی  از جمله مسائل طرح شده در جلسه امروز بود .

این مقام ارشد قضایی استان گفت: برای رفع این مشکلات قرار شد کارگروهی با عنوان مانع زدایی حوزه مسکن به ریاست دادستان مرکز استان تشکیل شود و در جلسات هفتگی خود مسائل و مشکلات با حضور دستگاه های اجرایی طرح و برای رفع آن چاره اندیشی شود .

حیدر آسیابی گفت: امیدواریم با رفع این مشکلات ، شاهد تسهیل ساخت و ساز مسکن و کاهش قیمت تمام شده واحدهای مسکونی در استان باشیم .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مسکن جزو حقوق عامه است و دادستان ها باید از دستگاه ها حُسن اجرای قوانین در این حوزه را از دستگاه های اجرایی مطالبه کنند .

سیدمحمد مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان گلستان هم در این جلسه گفت: اگر موانع و مشکلات حوزه مسکن رفع نشود برای تحقق طرح جهش مسکن با مشکل مواجه خواهیم شد .

نحوه محاسبه مالیات ، ساز و کار پرداخت تسهیلات مسکن ، نحوه حضور مهندسان ناظر و مجری طرح در پروژه های ساختمان سازی  و بازنگری در فرآیندهای شهرداری از جمله مسائل طرح شده از سوی فعالان حوزه ساخت و ساز مسکن در جلسه امروز بود 

گرگان/ کرامتی 

کدخبر: 756627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟