انتخاب سنندج  به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران

به گزارش رکنا از کردستان؛ در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی، سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه های عمومی با اعلام این خبر اظهار داشت: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران به دلیل راه اندازی پویش های مختلف در جهت ترویج کتاب خوانی، استفاده از ظرقیت های فرهنگی و ایده های خلاقانه و تلاش در حوزه ترویج کتابخوانی بوده است.

وی عنوان کرد: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران خبری بسیار مسرت بخش و ارزنده است و مسئولیت فعالان حوزه فرهنگ به ویژه در بخش کتاب و کتابخوانی را بسیار بیشتر می کند.

مخدومی همراهی و هماهنگی دستگاه های فرهنگی را در بهره گیری از ظرفیت های یالای فرهنگی استان موثر برشمرد و افزود: نویسنندگان، ناشران و نهادهای مردمی نیز در این راستا می توانند با فعالیت های خلاقانه و اقدامات اثرگذار شایستگی های این استان فرهنگی را بیش از پیش نشان دهند.

وی اضافه کرد: کتابخانه های عمومی استان کردستان از تمام ظرفیت های خود به منظور ارتقای فعالیت های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی استفاده می کند و در این راستا دست فعالان این حوزه را برای ارتقای شاخص های مطالعه در سطح استان به گرمی می فشارد.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

 

 

 

کدخبر: 755924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟