شهرداری سنندج از طرح‌ و ایده برای توسعه شهری حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، سیدانور رشیدی امشب درآیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی موسیقی آبیدر (ئاویه‌ر) که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، مدیران، بزرگان و فرهیختگان این عرصه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد،ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول؛ ماه پیامبر رحمت، پیامبر صلح، عشق و مهربانی که به تمامی جهانیان درس آرامش و صلح و صفا و عشق را هدیه فرموده‌اند، اظهار داشت:موسیقی یکی از کهن‌ترین ابزار و کانال ارتباط بشری با محیط پیرامون بوده و از دیرباز تاکنون وسیله‌ای برای ابراز اندوه‌ها، شادی‌ها و دوستی‌ها بوده است.

وی گفت: موسیقی در میدان نبرد برای غلبه بر ترس، در سوگ‌ها برای آرامش و در شادی‌ها برای همبستگی و در معابد و تکایا برای تواضع و ارادت مورد استفاده است.

شهردار سنندج تصریح کرد:به بیان پژوهشگران و صاحب‌نظران و برپایه مطالعات تاریخی از کهن‌ترین سکونتگاه‌های زیستی بشر همین جغرافیای بین‌النهرین است که غنای فرهنگی آن به دلیلی قدمت تاریخی، تنوع زیستی،آب و هوا،طبیعت بکر وزیبا و مردمان سخت‌کوش و خلاقش باعث نگاه ویژه جهانیان به این منطقه شده است.

وی افزود: از خاطرات سیاحان و جهانگردان مشخص است که سبک زندگی مردمان این منطقه برای سایر ساکنان این کره خاکی بسیار جذاب و تحسین‌برانگیز بوده است.

رشیدی اظهار کرد: روحیه زندگی مسالمت‌آمیز، کار مشارکتی، تعامل با طبیعت و احترام به محیط زیست و دینداری همه بستری را فراهم کردهکه ما امروز با زبان فرهنگ و هنر پیام صلح و دوستی برای تمام مردم دنیا داشته باشیم.

وی سنندج راشهر خلاق موسیقی جهان خواند وعنوان کرد: امروز دیپلماسی فرهنگی یکی از راه‌های برقراری ارتباط حسنه بین ملت‌هاست، هدفی که خداوند سبحان بارها ما را به آن رهنمون کرده است.

شهردار سنندج بیان کرد:این نوید را به شهروندان شهر خلاق موسیقی داده که با یاری خداوند متعال وهمراهی شورای شهر از هیچ تلاش و کوششی جهت تثبیت جایگاه سنندج در شبکه شهرهای خلاق جهان در یونسکو و دستیابی به اهداف توسعه‌گرانه آن دریغ نخواهیم کرد.

رشیدی ابراز داشت: هر آنچه بزرگان و اصحاب فرهنگ و هنر به‌ عنوان ایده‌های خلاقانه در جهت رشد،توسعه و آبادانی سنندج در راستای اهداف شهر خلاق پیشنهاد کرده به دیده منت پذیرفته و در راه تحقق آن گام برخواهیم داشت.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 734523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟