مداخله فوری اورژانس اجتماعی گلستان در کودک آزاری

به گزارش رکنا؛ مریم معصومی معاون اجتماعی بهزیستی گلستان با این خبر گفت: یکی از وظایف مهم اورژانس اجتماعی مداخله در بحران‌های اجتماعی است.

وی افزود: خوشبختانه با آگاهی و همراهی دهیار یکی از روستا‌های شرق استان با تماس خط 123گزارشی مبنی بر کودک آزاری توسط والدین را ارئه داده که منجر به مداخله همکاران ما در اورژانس اجتماعی شد. این کودک از افراد دارای معلولیت شدید ذهنی و جسمی سازمان بوده که به دلیل اعتیاد والدین مورد آزار و اذیت بوده و در شرایط بسیار تأسف باری زندگی می‌کرده است.

معصومی ضمن تشکر از دادستان شهرستان آزادشهر بابیان اینکه ورود جدی قضات محترم در برخورد با چنین اتفاقاتی باعث پیشگیری از تکرار آن است. اظهار داشت: در خصوص موارد این چنینی همکاران ما با هماهنگی دادستانی نسبت به دریافت حکم قضایی انتقال کودک اقدام کرده و به مراکز بهزیستی برای اقدامات بعدی تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون 289 مورد کودک آزاری به مراکز اورژانس اجتماعی گزارش شده که با ورود کارشناسان منجر به کاهش و یا پیشگیری از آسیب‌های ثانویه برای کودک شده است.

درپایان معاون اجتماعی بهزیستی گلستان از مردم خواست تا درصورت مشاهده چنین مواردی با خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی تماس گرفته گرفته تا از بروز مشکلات بعدی برای آسیب دیدگان یا افراد در معرض آسیب پیشگیری شود.

 

کدخبر: 755524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟