سپرده گذاران معرفی کنند صندوق امداد ولایت وام پرداخت می کند

به گزارش رکنا قزوین،مهرعلی حق گویان در دیدار مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می کند تا از ظرفیت های مختلف برای خدمت به نیازمندان و محرومان استفاده کند.

وی ادامه داد: دریافت وام از سیستم بانکی، به یکی از مهم ترین روش های تامین منابع مالی  برای رفع نیازهای اساسی و مهم در زندگی روز مره مردم تبدیل شده است و کمیته امداد هم برای خدمت به محرومان با تعامل با بانکهای عامل به دنبال استفاده از این ظرفیت به نفع محرمان و نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: برای تسهیل بیشتر در ارائه خدمات مالی به نیازمندان، صندوق امداد ولایت با مجوز بانک مرکزی راه اندازی شد و امروز در استان قزوین شعبه مرکزی و در همه مراکز شهرستان ها ای استان نیز یک دفتر برای ارائه خدمات به محرومان دارد.

وی افزود: صندوق امداد ولایت تنها در حوزه قرض الحسنه و خدمت به نیازمندان فعالیت دارد از این رو تسهیلات پرداختی این صندوق تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد و سود بوده و در مبالغ بالاتر نیز تنها سه درصد کارمزد دریافت می شود و هیچ مبلغی به عنوان سود و یا مسدودی مبلغ در روند ارائه خدمات این صندوق وجود ندارد.

حق گویان عنوان کرد: یکی از امکان های فراهم شده در صندوق امداد ولایت، ایجاد بستر سپرده گذاری خیران و پرداخت تسهیلات به افراد معرفی شده از سوی آنهاست بدین معنا که، خیران می توانند سپرده گذاری کنند و خودشان افراد نیازمندی که می شناسند را معرفی کنند.

وی توضیح داد: یکی از امکان هایی که در این صندوق فراهم آمده، هم افزایی با خیران است که در این راستا معادل رقم سپرده گذاری از سوی صندوق امداد ولایت هم افزایی می شود یعنی اگر خیّری ۵۰۰ میلیون تومان سپرده گذاری کند به همین میزان نیز از سوی صندوق امداد ولایت به حساب او افزوده می شود در نتیجه با معرفی این خیّر، می توان تا سقف یک میلیارد تومان به افراد مختلف تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرد که حداکثر رقم تسهیلات ۳۰ میلیون تومان است.

در ادامه مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین خاطرنشان کرد: این صندوق با کشاورزان و عشایر سروکار دارد، کسانی که با توجه به برخی مشکلات امروز شرایط مناسب مالی ندارند.

حجت الاسلام سید محمود عرب یادآورشد: برای خدمت به مجموعه روستائیان و عشایر استان در این صندوق گام هایی برداشته شده ولی آماده هستیم تا بیش از این از ظرفیت های مختلف برای کمک به روستائیان و عشایر استفاده کنیم.

 

کدخبر: 755464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟