مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد: علامه مصباح حتی در میان نخبگان ناشناخته است

به گزارش رکنا از یزد؛ حجت الاسلام «علیرضا نجیمی»  در جمع خبرنگاران با اشاره به همزمانی ایام سوگواری فاطمیه با سالگرد عروج علامه مصباح یزدی و سردار شهید سلیمانی، گفت: در مجموع قریب ۱۰۰ برنامه از سوی تبلیغات اسلامی استان به دستگاه‌ها و ارگان‌ها پیشنهاد شده که حدود ۲۰ برنامه با همکاری سایر بخش‌ها در دستور عملیاتی شدن است.

وی از جمله این برنامه‌ها را برگزاری جشنواره سرود مقاومت، وقف در گردش کتاب با محوریت کتاب‌های مربوط به سردار سلیمانی، برگزاری محفل انس با قران و همچنین شب شعر سردار سلیمانی با همکاری بسیج هنرمندان، ذکر کرد و افزود: فضاسازی شهری با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری متناسب با ایام پیش‌رو و تدارک برگزاری نمایشگاهی از سیره زندگی شهید سلیمانی و زوایای پنهان زندگی این سردار سرافراز اسلام در صورت مساعد بودن شرایط کرونایی در استان از دیگر این برنامه‌هاست.

نجیمی با بیان این که در تلاشیم این برنامه‌ها عمدتاً با محوریت مردم انجام شود، گفت: علاوه بر اعلام آمادگی برخی از موکب‌های شاخص استان برای استقرار در کرمان و پذیرایی از زوار سالگرد سردار دلها، برخی از موکب‌های فاطمی یزد با استقرار در داخل استان از کاروان‌هایی که در مسیر به کرمان به طور موقت در یزد اقراق خواهند کرد، میزبانی خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جشنواره علامه مصباح یزدی با همکاری حوزه و دانشگاه در استان خبر داد و گفت: مساجد و هیئات مذهبی استان همانند دیگر ایام پیشرو در تامین کمک‌های مومنانه مردمی برای نیازمندان خواهند بود و در این ایام بسته‌های معیشتی با رویکرد فرهنگی را تهیه و توزیع می‌کنند.

وی برگزاری نشست اختصاصی طلاب و روحانیون با حضور شخصیت‌های کشوری و تهیه و تولید کلیپ‌ها و مستندهای مربوط به علامه مصباح یزدی و سردار شهید سلیمانی را از دیکر برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت این مناسبت‌ها در استان برشمرد و گفت: متاسفانه به دلیل برخی شرایط حاکم بر کشور، بستر برای معرفی برخی شخصیت‌های ارزنده‌ی علمی و معنوی مانند علامه مصباح یزدی در کشور فراهم نشده به طوری که جایگاه علمی این متفکر دینی که از شاگران خاص آیت الله بهجت(ره) بود، حتی برای نخبگان جامعه ناشناخته مانده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: شایسته است با همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی استان برنامه‌های فاخر و ماندگار برای این عالم بزرگوار برخاسته از این سرزمین برنامه‌ریزی شود و به عنوان یک میراث عظیم و ارزشمند استان نسبت به این جایگاه علمی و معنوی تکریم صورت گیرد.

وی از تلاش برای برگزاری نمایشگاه دائمی آثار علامه مصباح در یزد خبر داد و تصریح کرد: این عالم فرهیخته بالغ بر ۱۳۰ اثر برجای گذاشته که برخلاف باور جامعه، علاوه بر آثار تخصصی ایشان، بسیاری از آثارشان قابل استفاده برای عموم مردم است.

نجیمی در بخش دیگری از سخنانش به آموزش قریب به ۵۰ نفر از ائمه جماعت محلات در راستای طرح «امام محله» اشاره و عنوان کرد: معتقدیم وظایف امام جماعت محلات به مراتب فراتر از اقامه نماز جماعت مسجد است و مسجد و ائمه جماعت محلات می‌توانند در راستای تعالی یک محله نقشی پررنگ ایفا کنند.

وی حفظ بافت محله با محوریت مسجد و امام محله، رفع بسیاری از مشکلات محلات و کاهش هزینه‌های دولتی در این بخش، تنوع‌بخشی به کارکرد مساجد از فضای صرفاً اقامه نماز و برگزاری مناسبت‌ها به محل برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات را از دستاوردهای تحقق این طرح خواند.

نجیمی ضمن گلایه از بودجه‌های بسیار پایین حوزه فرهنگی، تاکید کرد: البته تحقق این مهم نیازمند تعامل و همفکری تمامی دستگاه‌های متولی حوزه مسجد است و دولت نیز با حمایت‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 755352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟