افزایش مراجعه مادران باردار یزدی برای واکسیناسیون / وضعیت هنوز رضایت بخش نیست

به گزارش رکنا از یزد؛ دکتر محمد حسین زارع گفت: این افراد به دلیل نزدن واکسن، دچار مشکل شده و اکنون مراجعه کردند در حالیکه باید قبل از بروز هر مشکلی برای دریافت واکسن مراجعه می کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه آمار مادران بارداری که رغبتی به دریافت واکسن کرونا نشان نمی دهند در این استان بالاست که این برای خود بانوان و برای جنین آنها خطرآفرین است.

دکتر زارع اظهار داشت: مادران باردار باید قبل از انتشار سویه  جدید کرونا  برای دریافت واکسن مراجعه کنند تا برای خود و نوزادشان و جامعه گرفتاری ایجاد نکنند. هر چند استقبال مادران باردار در روزهای اخیر افزایش یافته اما هنوز رضایت بخش نیست.

وی بر رعایت دستورات بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، زدن ماسک و مراجعه برای دریافت واکسن تاکید کرد و گفت: درصد زنان بارداری که در این استان برای دریافت واکسن مراجعه نمی کنند بالاست که این اصلا خوب نیست.

مدیر درمان دانشگاه پزشکی یزد یادآور شد: هنوز موردی از سویه امیکرون در استان یزد مشاهده نشده اما مراکز درمانی استان در آمادگی صد در صد برای مقابله با هر پیش آمدی قرار دارند.

هم اکنون ۲۳۳ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 753741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟