به گزارش رکنا از یزد؛ محمد زارع سروی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: پاسداشت سنت ها و رسوم کهن یکی از راه های انتقال فرهنگ است، اگر این رسوم با مفاهیم اکرام به همنوع آمیخته باشد الگوی مناسبی برای آیندگان خواهد بود.

ویگفت: جمعیت هلال احمر با توجه به رسالت جهانی و انسان دوستانه خود بعنوان یک نهاد عام المنفعه با استفاده از توان داوطلبان و خیرین ارائه خدمات بشردوستانه را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: برای پاسداشت آیین سنتی شب یلدا در نظر دارد با رویکرد همراهی با آنهایی که یلدا را تنها و دور از خانواده مانده اند و برای نشاندن لبخند برلبان این عزیزان با همکاری جوانان و داوطلبان و خیرن هلال احمر به بزرگداشت این شب و اجرای برنامه یلدانه 1400 برای چهارمین سال متوالی با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام نماید.

زارع سروی در توضیح این پویش می افزاید: در پویش یلدانه امسال برنامه هایی نظیر همنشینی با عزیزانمان در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و جانبازان، کودکان بی سرپرست، گرم خانه ها، پایگاههای امداد و نجات، اورژانس، ایستگاههای آتش نشانی و همچنین حضور در مراکز درمانی و تجلیل از کادر درمان و خانواده های شهدای سلامت در دستور کار خواهد بود.

وی عنوان کرد : این طرح برای چهارمین سال است که از سوی سازمان داوطلبان هلال احمر انجام و امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و با حضور اعضا و جوانان و داوطلبان هلال احمر استان در مرکز استان و شهرستانها انجام میشود .

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 753806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟