یزد از دریچه دوربین عکاسان خارجی/ seven su  بافت تاریخی یزد را به تصویر کشید

به گزارش رکنا از یزد؛ ایران به روایت عکاسان خارجی عنوان گزارشی از مجموعه تصاویری است که توسط عکاسان خارجی و داخلی از ایران به ثبت رسیده‌ و به انتخاب سایت‌ Unsplash.Com منتشر  شده‌اند و  شهر یزد هم در زمره این عکس ها قرار دارد.

 Steven Su در ادامه سفر خود به ایران به شهرهای اصفهان و شیراز نیز سفر داشته و تصاویر شگفت‌انگیزی را از نقاط مختلف این شهرها به ثبت رسانده است.

این تصاویر از  خیابان‌ها و بازارهای پایتخت گرفته تا غذاهای محلی و شهرهای شناخته شده‌ای چون اصفهان و شیراز در بر دارد.

اگرچه برخی عکاسان خارجی در سوژه قرار دادن مناطق مختلف کشورمان گاه غرض ورزی هایی هم داشته و سعی کرده اند با به نمایش گذاشتن افراطیِ برخی صحنه ها، مفاهیم مد نظر خود را به مخاطبان القاء کنند، اما هستند هنرمندانی که فارغ از نگاه های سیاسی، ایران را همانگونه که هست، واقعی به تصویر می کشند.

یکی دیگر از عکاسانی که تصاویر زیبایی از جذابیت های ایران ثبت کرده است، Faruk Kaymak است.  این عکاس که در جریان سفر به شهر اصفهان از نقاط مختلف آن عکاسی کرده، تصاویری از مسجد شیخ لطف الله نیز به ثبت رسانده که در پایین‌تر مشاهده می‌کنید.

 

و اما عکاسان داخلی

از بهترین افرادی که می‌توانند ایران را با سوژه عکاسی قرار دادن به دنیا معرفی کنند، عکاسان داخلی هستند؛ چراکه در جریان ریز به ریز جزییات زندگی روزانه در این کشور هستند و بهتر از هر عکاس خارجی‌ می‌توانند ابعاد زندگی روزانه در این کشور را به مردم دنیا نشان دهند. 

در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر تصاویر عکاسان داخلی از تهران و زندگی روزمره که به انتخاب سایت Unsplash.Com منتشر می شود.

عکس های دیگری نیز از دیگر نقاط ایران از سوی هنرمندان عکاس از جمله سجاد نوری، خشایار کوچ‌پیده در این گزارش نامبرده شده است.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 753818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟