خسارت میلیاردی به تاسیسات و شبکه های توزیع برق گیلان

به گزارش رکنا از رشت، جوهری افزود: تغییر شرایط جوی و وزش باد گرم بسیار شدید که از ساعات ابتدایی بامداد روز سه شنبه مورخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ که با سرعت بی سابقه ۶۰ تا ۱۸۶ کیلومتر بر ساعت مناطق مختلف سراسر استان را درنوردید، موجب سقوط سقف بسیاری از ساختمانها، سقوط درختان از فواصل دور دست و همچنین افتادن اجسام خارجی بر روی شبکه های توزیع برق گیلان شد.

 وی ضمن تشکر از صبر و شکیبائی هم استانی های عزیز افزود: به دلیل همزمان شدن خاموشی های موصوف با قطع ۴ پست فوق توزیع ( در حوزه شرکت برق منطقه ای گیلان) در مناطق غربی استان، شامل پست های فوق توزیع حویق،سیار تالش، ‏ هشتپر‏، اسالم در مجموع ۸ مرتبه خاموشی و ماندگاری خاموشی دو پست اسالم و هشتپر تا حدود ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۳۰ آذر، امکان رصد میزان آسیب ایجاد شده درخطوط ۲۰ کیلوولت شهرستان تالش و بخشی از شهرستان رضوانشهر تا نیمروز میسر نبوده و پس از برقدارشدن پستهای مذکور حجم خاموشی ها و تخریب شبکه مشخص و نسبت به اطلاع­ رسانی اقدام شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: پس از وقوع این تند باد و طوفان شدید بلافاصله عملیات اصلاح ، ترمیم و رفع ناپایداری شبکه ها و تاسیسات آسیب دیده آغاز و با اقدامات و عملیات ضربتی ، از طولانی شدن قطع برق شهروندان و مشترکین جلوگیری شد.

وی در ادامه افزود: هم اکنون باتوجه به تلاش نیروهای عملیاتی توزیع برق و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران منطقه جمعاً ۱۸۰ اکیپ عملیاتی ناپایداری ها برطرف و فقط ۳ بخش فیدر انشعابی در مناطق تالش(هشتپر) و رضوانشهر به جهت سقوط تعداد قابل توجهی از درختان جنگل های هیرکانی که موجب مسدود شدن مسیر دسترسی ماشین آلات به محل شده بی برق می باشند.

جوهری تاکید کرد: با هماهنگی دادستانی و عوامل منابع طبیعی پاکسازی مسیر دسترسی در حال انجام و در مسیرهای بازگشایی شده همکاران در حال ترمیم شبکه بوده و تلاش در جهت برقدار نمودن مشترکین باقیمانده ادامه دارد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق گیلان اظهار داشت: تاکنون برآوردها حاکی از واردن آمدن خسارت ۸۱ میلیارد ریالی به شبکه ها و تاسیسات توزیع برق گیلان است که امید است با جبران مبلغ مذکور از سوی مراجع ذی ربط، خدمت رسانی به مردم شریف استان دچار اختلال نشود.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 754436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟