۶۳ درصد مادران باردار کردستانی علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش رکنا از کردستان؛ دکتر بهروز اخوان گفت: برای حفظ سلامت مادر و جنین نیاز است مادران باردار با دریافت واکسن کرونا خود و نوزادشان را در برابر بیماری کووید ۱۹ ایمن کنند.

وی افزود: مادران باردار به علت ذخایر کم تنفسی احتمال اینکه به نوع شدید بیماری مبتلا شوند، وجود دارد بنابراین بهتر است قبل از بارداری نسبت به واکسیناسیون خود علیه کرونا اقدام کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه قبل از هفته ۱۴ واکسیناسیون برای مادران انجام نمی‌شود اما بعد از طی کردن این دوران می‌توانند نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند، گفت: زنان بارداری که واکسن کرونا دریافت می‌کنند سطح بالایی از آنتی بادی را به فرزند خود منتقل می‌کنند.

دکتر اخوان گفت: ۹۴ درصد دانش آموزان استان، نوبت اول و ۷۳ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: ۲ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۱۲۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده و از این تعداد ۴۴۰ هزار و ۳۱۶ دُز باقیمانده که تاکنون یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۵۰  دُز واکسن با احتساب سه نوبت در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه یک میلیون و ۶۱ هزار و ۱۸۸ نفر معادل ۷۹ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند، تاکید کرد: ۸۵۰  هزارو ۶۳۴ نفر نیز  دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۳ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

وی  به واکسیناسیون ۵۴  هزار و ۲۲۸  نفر از سالمندان و کادر بهداشت و درمان  نیز در قالب دُز بوستر( نوبت سوم ) اشاره و تاکید کرد: ۹۴ درصد دانش‌آموزان نوبت اول و ۷۳ درصد نیز نوبت دوم واکسن و ۸۳ درصد نوجوانان در استان با دریافت نوبت اول و ۷۳ درصد نیز در قالب نوبت دوم واکسن کرونا، علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 754205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟