والدین هیچ ترسی از واکسینه فرزندان خود نداشته باشند

 

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج ،دکتر فرزین رضاعی گفت: والدین هیچ ترسی از واکسیناسیون خود و فرزندانشان نداشته باشند و خودشان و فرزندان بالای ۱۲ سالشان را واکسینه کنند.

وی تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان موجب آغاز هر چه زودتر آموزش‌های حضوی برشمرد و گفت: آموزش فرزندان در ۲ سال اخیر دچار مشکل شده و عوارض خود را بعدها نشان می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه واکسنها درجات پوشش مختلفی دارند از مردم خواست تا به شایعات گوش نکنند و تاکید کرد: آنچه که ثابت شده این است که واکسن شاید ابتلای به کرونا را کامل متوقف نکند ولی جلوی ابتلای شدید و مرگ و میر را حتما می‌گیرد.

دکتر رضاعی افزود : نمونه اثبلت این گفته را در شهرهای با آمار واکسیناسیون بالا در استان می‌شود دید که بیجار با ۸۳ درصد، قروه ۶۲ درصد و دیواندره با ۷۱ درصد پوشش واکسیناسیون زودتر از دیگر مناطق استان از وضعیت قرمز خارج شده و بیجار برای چند هفته متوالی مرگ و میر ناشی از کرونا ثبت نکرده است.

وی با بیان اینکه این بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن زنجیره انتقال بیماری را قطع می‌کند، افزود : اگر یک محله یا خانواده و یا شهر از واکسیناسیون سرباز بزند متاسفانه زنجیره انتقال قطع نمی‌شود و واکسیناسیون زمانی موثر است که همه مناطق بک شهر، شهرها و استانها پابه‌پای هم در واکسیناسیون پیش بروند.

دکتر رضاعی دریافت واکسن را یک وظیفه و مسوولیت اجتماعی اعلام و اظهار داشت : در واکسیناسیون علیه کرونا سلامت خود و دیگران را در نطر می‌گیریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان رعاست پروتکلها را خیلی پایین اعلام کرد و گفت: بنا بر گزارشهای رسیده در ۲ هفته اخیر مراسمهایی در باغهای خصوصی برگزار شده که خطرناک است و بیشتر افرادی که در بیمارستان بستری هستند واکسن دریافت نکرده و در دورهمی و مراسمها حضور داشته‌اند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز سه‌شنبه ۱۳ مهر ۳۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و ۲ نفر جان باختند و ۹۳۸ بیمار در مراکز درمانی بستری هستتد که ۹۴ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.
کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر دیروز در کردستان یک‌هزار و ۶۶۸ قربانی داشته است.

 

کدخبر: 727206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟