برنامه‌های فرهنگی قم متناسب با اهداف بیانیه گام دوم انقلاب باشد

به گزارش رکنا از قم، مرتضی حیدری روز دوشنبه درستاد بزرگداشت دهه بصیرت در سالن جلسات فرمانداری قم افزود: شهر مقدس قم به دلیل جایگاه ویژه خود باید در سطح کشور و منطقه الگو و نمونه باشد.

 

 رهبر معظم انقلاب در اواخر ماه بهمن ۹۷ در بیانیه‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

 

وی دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع دهه بصیرت گفت: دهه بصیرت جزء اثرگذارین روزهای مربوط به انقلاب اسلامی است؛ درفتنه ۸۸ شرایطی به وجود آمد که بسیار سخت و شکننده بود.

 

فرماندار قم ادامه داد: بصیرت از واژگانی بود که مقام معظم رهبری وارد ادبیات سیاسی و اجتماعی کشور کردند و با روشنگری‌های خود در آن دوران انقلاب و کشور را از سقوط و خطر واقعی عبور دادند.

 

وی گفت: مفهوم جدید جنگ درعرصه بین‌الملل دیگر صرفا سلاح و موشک نیست بلکه آن چیزی که درجنگ نوین معنا و مفهوم اصلی را دارد؛ نفوذ در افکار و عقاید مردم است.

 

حیدری افزود:‌ ناتو درجمع بندی خود درجنگ با مخالفان خود به جنگ شناختی روی آورده‌، انقلاب اسلامی آنها را به این نتیجه رسانده‌است که برای تاثیرگذاری بر روی ملت ایران باید بر روی مغز و افکار مردم فشار بیاورند.

 

فرماندار تصریح کرد: غرب با نفوذ در بین افکار و اندیشه‌های مردم، نظام سیاسی، فرهنگی، باورها و خانواده کشورهای هدف را فرو می‌ریزد.

 

وی گفت:‌ درحوزه فرهنگی و فضای مجازی اگر غفلت کنیم ضربه خواهیم خورد ما باید مراقبت کنیم که آنها نتوانند اقدام شاخصی انجام دهند.

 

در روز نهم دی ماه سال ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده توسط دشمنان اسلام پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.

نظری / قم

کدخبر: 753542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟