اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های اقتصادی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ عاملی در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: این اعتبارات با هدف رونق تولید و اشتغال در استان مصوب شده و بانک‌های عامل موظف هستند این اعتبارات را در اختیار طرح‌های اقتصادی قرار دهند.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل مقرر شد بانک ملی ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ،بانک سپه هزار میلیارد تومان، بانک‌های تعاون،صادرات،ملت،تجارت و صنعت و معدن ۵۰۰ میلیارد تومان، بانک توسعه صادرات ۳۰۰ میلیارد تومان، پست بانک۳۰۰ میلیارد تومان و صندوق کارآفرینی امید ۳۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اقتصادی استان پرداخت کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی استان پایین است، افزود:بانک‌ها منابع و مصارف خود را همگام با استان‌های دیگر تنظیم کرده و در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اقتصادی اهتمام جدی داشته باشند در غیر این صورت مدیران بانک‌های عامل مورد مواخذه قرار می‌گیرند.

استاندار اردبیل ادامه داد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان با مشکل سرمایه در گردش و ثابت مواجه هستند و بانک‌ها موظف هستند تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت را در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار دهند.

وی اظهار کرد: طرح‌های اقتصادی استان که نیازمند سرمایه ثابت هستند تا پایان هفته به تفکیک بانک‌ها مشخص شده و ضروری است تا پایان سال بانک‌ها تسهیلات سرمایه ثابت این طرح‌ها را پرداخت کنند.

استاندار اردبیل گفت: حل مشکل ریشه‌ای اشتغال ، توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم از اولویت‌های کاری دولت سیزدهم است و مدیران اجرایی استان برای دست‌یابی به اهداف دولت باید بیش از پیش تلاش کنند.

در این جلسه مشکلات بخش خصوصی اردبیل در باره  تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت مورد بررسی قرار گرفت.

 

کدخبر: 753519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟