فراخوان تولید نمایش‌های خیابانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، موسسه انجمن هنر‌های نمایشی استان اردبیل با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای هدف‌های فرهنگی و هنری به منظور ایجاد پیوند مستمر با مخاطبان از گروه‌های فعال برای تولید و اجرای نمایش‌های خیابانی در قالب فراخوانی رسمی حمایت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این زمینه گفت: محور و موضوع نمایش‌ها باید در قالب آسیب‌های اجتماعی، ایجاد روحیه نشاط و امیدبخش در جامعه، تکریم کادر درمان با توجه به آثار مخرب روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، حقوق شهروندی و قانون‌مداری، مفاهیم و جلوه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی، ادبی و آداب و سنت‌های منطقه باشد.

عبدالله بحرالعلومی افزود: ارائه طرح و ایده اجرای نمایش‌های خیابانی مورد نظر باید در محیط نرم‌افزاری و حداکثر در سه صفحه آ۴ با قلم ب‌نازنین فونت ۱۴ باشد و بررسی آن‌ها از سوی کارشناسان شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان اردبیل صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند طرح و ایده اجرایی خود را تا تاریخ سی‌ام مهرماه به انضمام درخواست کتبی به نماینده موسسه انجمن هنر‌های نمایشی استان اردبیل در فضای مجازی با شماره ۰۹۱۴۶۱۸۶۸۹۷ ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: هماهنگی با نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی همچنین دریافت مجوز‌های لازم از سوی موسسه انجمن هنر‌های نمایشی استان اردبیل صورت می‌گیرد و علاوه بر اینکه تمامی نمایش‌های تولید شده مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت، بر اساس جدول زمان‌بندی در شهرستان‌ها به اجرا درخواهند آمد.

فعالان حوزه هنر‌های نمایشی شامل نویسندگان، بازیگران و کارگردانان در گروه‌های رسمی استان اردبیل شماری نزدیک به ۶۰۰ نفر است؛ اما با در نظر گرفتن برخی افرادی که زیر نظر گروه‌های ثبت شده نیستند و به صورت آزاد یا فعالیت دوره‌ای دارند، مجموع فعالان این عرصه به نزدیک یک‌هزار نفر می‌رسد.

در حال حاضر نیز گروه‌های نمایشی ثبت شده در استان اردبیل شامل ۲۳ گروه است که در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، خلخال، مشگین‌شهر و بیله‌سوار فعال هستند.

 

کدخبر: 730040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟