ضرب‌الاجل معاون عمرانی استاندار لرستان برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

به گزارش رکنا از لرستان، احمد رضا دالوند در مراسم بازگشایی کتابخانه حضرت مهدی (عج) شهر خرم‌آباد گفت: یکی از موضوعات مهمی که در استان لرستان باید به آن توجه شود ایجاد فضاهای این‌چنینی برای جوانان است که بتوانیم آنها را به این سمت و سو هدایت کنیم تا از وارد شدن نسل آینده ساز کشور به مسیرهای انحرافی همچون اعتیاد، جلوگیری شود.

وی بر موضوع فرهنگ‌سازی در امر کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و افزود: اینکه فقط کتابخانه ساخته شود و ما منتظر باشیم مردم به کتابخانه‌ها مراجعه کنند شاید به ندرت اتفاق بیفتد، بلکه باید رسانه‌ها و جراید، شهرداری، شورای شهر و سایر نهادهای مرتبط نیز در بُعد فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ورود کنند.

معاون عمرانی استانداری لرستان اظهار داشت: یکی از بخش‌های خوبی که در این کتابخانه در نظر گرفته شده بخش کودک است، چرا که کتابخوانی از کودکی در بین کودک و نوجوانان باید نهادینه شود و فرهنگ‌سازی باید از سنین کودکی شروع شود.

دالوند تصریح کرد: همه باید برای توسعه کتاب و کتابخوانی در جامعه تلاش کنیم؛ چرا که یکی از موضوعات بسیار مهم و اساسی کتاب است.

وی افزود: سرانه کتابخوانی ما طبق آمار ارائه شده نسبت به آمار کشوری پایین است و شاید یکی از دلایل آن این باشد که آن‌طور که باید در این زمینه کار نشده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان افزود: تعدادی پروژه ساخت کتابخانه عمومی در سطح استان وجود دارد که فرآیند اجرایی آنها طول کشیده است؛ یکی از این کتابخانه‌ها، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد است که ۱۸ سال از کلنگ اولیه آن می‌گذرد و در اصطلاح فنی یک سوم عمر مفید آن به اتمام رسیده است، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

دالوند تصریح کرد: طی بازدیدی از کتابخانه مرکزی، فرصت یک ماهه به پیمانکار داده شده تا عملیات عمرانی طبقه همکف کتابخانه خاتمه یافته و روند تکمیل سایر قسمت‌ها همچون محوطه آغاز شود.

وی افزود: در سطح سایر شهرستان‌های استان نیز پروژه‌های ساخت کتابخانه وجود داشته که به صورت نیمه تمام یا رها شده‌اند یا حرکت رو به جلو لاک پشتی دارند که باید به روند تکمیل آنها سرعت بخشید، تا نهایتاً پایان سال جاری و بعضاً در سال ۱۴۰۱ این کتابخانه‌ها به فضای مطالعاتی استان اضافه شود.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 751193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟