‍ عملیات لایروبی خرم رود آغاز شد

به گزارش رکنا از لرستان، احمد رضا دالوند گفت: در پی بارندگی های چند روز اخیر، روز جمعه با حضور برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان از وضعیت رودخانه شهر خرم آباد بازدید میدانی به عمل آمد که پس از بررسی شرایط، تصمیماتی مبنی بر ساماندهی حریم و بستر خرم رود اتخاذ و ابلاغ گردید .

وی اظهار داشت: بر همین اساس مقرر گردید دستگاه‌های اجرایی استان که تجهیزات و خودروهای مختص لایروبی رودخانه را در اختیار دارند، ظرف یک هفته نسبت به همکاری با شهرداری خرم آباد اقدام کنند .

معاون عمرانی استاندار لرستان در ادامه تصریح کرد: به منظور اثربخشی بیشتر و سرعت عمل در روند ساماندهی رودخانه، هر کدام از دستگاه های اجرایی استان مسئولیت لایروبی محدوده معینی از رودخانه را عهده دار شده و از امروز فعالیت خود را آغاز کرده اند .

دالوند افزود: علاوه بر لایروبی رودخانه، پاکسازی حریم و بستر خرم رود از زباله ها بخش دیگری از عملیات ساماندهی می‌باشد که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی، این فرآیند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد .

وی یاد آور شد: عملیات ساماندهی خرم رود صرفاً با استفاده از تجهیزات و امکانات دولتی اجرایی شده و به دلیل هزینه بر بودن و طولانی تر شدن زمان اجرای عملیات، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار قرار نگرفته است .

معاون عمرانی  استاندار لرستان ،بازدید میدانی از پروژه ها را لازمه کسب اطلاعات و اجرای اقدامات عمرانی دانست و گفت: در همین راستا دستگاه های اجرایی استان که مرتبط با پروژه های مد نظر هستند در این بازدید ها حضور خواهند داشت و در صورت لزوم از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی نیز برای حل مشکلات استان بهره گیری می شود .

دالوند در پایان تاکید کرد: عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه ها صرفاً به شهر خرم‌آباد محدود نخواهد شد و در تمامی شهرستانها طی یک بازه زمانی مشخص پیگیری و اجرایی می گردد

گلاره پروازی/لرستان

 

کدخبر: 738465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟