سه هزار تن کشمش در شهرستان جوین تولید شد

به گزارش خبرنگار رکنا ، علی اکبر قارزی با اشاره به عملیاتی شدن طرح ملی سایه‌بان در محصول انگور این شهرستان با هدف محافظت گیاه و محصول مقابل سرمازدگی و آفتاب سوختگی طرحی موفق که موجب افزایش کیفیت و کمیت محصول انگور در این شهرستان بوده است گفت: با تلاش باغداران شهرستان، هزار و ۸۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت انگور اختصاص یافته که شامل یک هزار و ۶۴۰ هکتار انگور بارور و ۲۰۷ هکتار غیر بارور است.

وی با بیان اینکه امسال ۳ هزار تن کشمش و میزان هشت هزار و ۵۴۰ تن انگور تولید شد است افزود: با توجه به استقبال خوب کشاورزان از کشت انگور پیش بینی می شود سطح زیر کشت این محصول سال های آینده رشد بالایی داشته باشند.

قارزی همچنین با تاکید بر ترویج روش های نوین باغداری و استفاده از شیوه های نوین آبیاری افزود: بدون شک افزایش کیفیت انگور موجب بازار پسندی و حتی موجب زمینه سازی صادرات این محصول با سایر کشورها و در نتیجه افزایش بهره وری اقتصادی می شود.

وی با بیان اینکه هدف این طرح نیز محافظت بوته های انگور در مقابل مخاطرات طبیعی شامل بارش شدید باران، سرمای هوا و تگرگ و دمای بالا و آفتاب زدگی است ادامه داد: این طرح در شمار طرح‌های تولید در محیط های کنترل شده است و در واقع احداث سایبان از جمله طرح‌های اولویت دار بخش باغبانی است و به همین دلیل مشمول تسهیلات کم بهره شده است.

کدخبر: 748259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟