توصیه های پلیس آگاهی در پیشگیری از کلاهبرداری

به گزارش رکنا از لرستان،سرهنگ "عبدالرضا رخشان"  در این خصوص بیان داشت: شهروندان می بایست در صورت دریافت هرگونه پیامک و برقراری تماس از سوی منابع یا افراد ناشناس به هیچ وجه فریب ادعای آنان را نخورده و به پای خود پرداز مراجعه نکنند.

وی افزود: ممکن است برخی افراد متقلب و کلاهبردار با سوء استفاده از وضعیت موجود با شهروندان تماس گرفته و با بهانه هایی همچون برنده شدن در قرعه کشی اپراتورهای تلفن همراه ، مسابقات رادیویی وغیره درخواست مبالغی به حساب آنان داشته باشند.

سرهنگ رخشان با بیان اینکه برای دریافت هرگونه جایزه نیازی به مراجعه به دستگاه های خودپرداز نیست ، گفت: افراد شیاد پس از فریب سوژه های خود و کشاندن آنان به باجه عابر بانک ، موجودی حساب مخاطب خود را از طریق هدایت تلفنی  مهندسی شده و انجام شگرد های متقلبانه به حساب غیر انتقال و اقدام به کلاهبرداری می نمایند.

سرپرست پلیس آگاهی در پایان به هموطنان توصیه کرد: مراقب درخواست تلفنی و حضوری افراد ناشناس برای انجام هرگونه عملیات بانکی انتقال وجه، کارت به کارت و ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک بوده و هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیس 110 در میان بگذارند

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 746548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟