رشد هشت درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری کردستان

به گزارش رکنا از کردستان؛ محمد فرید سپری گفت: میزان جوجه ریزی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون در واحدهای مرغدارای استان  ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۸ میلیون و ۳۰۰هزار قطعه بوده هشت درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: میزان جوجه ریزی  در واحدهای مرغداری در آبان ماه سالجاری هم چهار میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه  بوده که  بیشترین تعداد جوجه ریزی ماهیانه در سالجاری بوده است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: این میزان تولید بیانگر فعال بودن واحدهای مرغداری  و توجیه اقتصادی فعالیت در این واحدهای صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد واحدهای مرغداری استان مکانیزه هستند، اظهار داشت: در حال حاضر از ۷۶۶ واحد مرغداری استان ۶۹۵ واحد به ظرفیت اسمی ۱۴ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۱۰۰ قطعه فعال است.

وی تعداد واحدهای مرغداری غیرفعال استان را ۷۱ واحد به ظرفیت ۹۹۱ هزار قطعه خواند و افزود: طی نیمه نخست امسال میزان جوجه‌ریزی انجام شده در مرغداری‌های استان ۲۳ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۲۸۱ قطعه بوده است.

سپری اظهار داشت: از لحاظ تولید گوشت مرغ و ظرفیت واحدهای مرغداری در بین استان‌های غرب و شمال غرب رتبه نخست و در سطح کشور هم  رتبه هشتم را دارد که جایگاه مهم و قابل توجهی است.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار واحد دامی، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن است.

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 744536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟