رفع چالش‌های جامعه با استفاده از ظرفیت و پتانسیل علمی دانشگاهها

به گزارش رکنا از لرستان، یحیی ابراهیمی در دیدار با رئیس دانشگاه لرستان، افزود: بایستی برای رفع چالش‌های جامعه از این ظرفیت و پتانسیل علمی بالا، بیش از پیش، استفاده کرد

وی ادامه داد: درباره انتصابات در ادارات، سازمان‌ها، نهادها و دانشگاه‌ها، بنده همیشه مدافع این دیدگاه بوده‌ام که بایستی اصل شایسته‌سالاری در همه بخش‌های نظام اداری کشور، تقویت و نهادینه شود.

ابراهیمی اظهار کرد: یکی از کارکردهای مهم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این است که می‌بایست نقش اتاق فکر را برای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ایفا کنند تا مشکلات جامعه با راهکارهای علمی رفع شده و از سوی دیگر، مطالبات مردم هم به صورت علمی پیگیری شود.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مردم که در دوره ریاست قبلی دانشگاه لرستان هم پیگیری شده، این است که مرکز آموزش عالی الشتر که زیرمجموعه‌ دانشگاه لرستان است به عنوان یک مجتمع آموزش عالی ارتقاء یابد و مستقل شود.

سرپرست دانشگاه لرستان نیز گفت: بر اساس آموزه‌های حضرت امام (ره)، دانشگاه مبداء همه تحولات است؛ ما دانشگاهیان بایستی تلاش کنیم با رویکرد حل‌المسائلی، راهکارهای علمی و کاربردی برای رفع مشکلات جامعه ارائه دهیم.

علی نظری ادامه داد: برای رفع مشکلات و مسائل جامعه، هم باید نقش مهم دانشگاهیان، گفتمان‌سازی عمومی شود و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در مواردی که نیاز به اصلاح یا تغییر برخی ساختارهای حقوقی است تلاش کنند آن ساختارها، اصلاح شوند.

وی اظهار کرد: دانشگاه لرستان، آمادگی کامل دارد در تعامل و همگرایی با نمایندگان استان، به رفع مشکلات و چالش‌های استانی، کمک نماید؛ زیرا هدف آن است که همگی در فضای همدلی و برادری، کوشش کنیم مشکلات و مسائل استان رفع شوند و استان لرستان از وضعیت کمترتوسعه‌یافتگی، خارج شود.

گلاره پروازی/ لرستان

کدخبر: 744095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟