تنها ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های نورآباد آبی است

به گزارش رکنااز لرستان، یحیی ابراهیمی، اظهار کرد: رئیس جمهوری که چند ماه از ریاستش می‌گذرد خیلی خوب است که به صورت میدانی در مکان‌های مختلف حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: اینکه رئیس جمهور از نزدیک محرومیت و مظلومیت استان ما را ببیند خوب است، اولویت اصلی مردم مشکلات معیشیتی، اقتصادی و اشتغال جوانان است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با اشاره به این‌که خواسته کلی که می‌توان از رئیس جمهور داشت بحث سرمایه‌گذاری در استان است، عنوان کرد: تأسیس و راه‌اندازی چند کارگاه در لرستان راه به جایی نمی‌برد، خود دولت باید در هر شهرستان یک پروژه کلان استارت بزند.

ابراهیمی با اشاره به این‌که بحث تخصیص آب را باید جدی گرفت، چون زیرساخت توسعه استان کشاورزی است و اساس کشاورزی نیز بحث آب است، بیان کرد: تخصیص واقعی که لرستان به ان نیاز دارد با تشکیل شورای آب در استان با حضور رئیس جمهور یک بار برای همیشه مصوب شود و در دستور کار نیز بحث سدسازی خیلی مهم است.

وی ادامه داد: در نورآباد ۱۳۶ هکتار زمین زراعی داریم که تنها ۱۳ هزار هکتار آن آبی است، درحالی که در نقاط مختلف چشمه‌ها و سراب‌های جاری را داریم که این یک ظلم در حق استان است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس تصریح کرد: به‌عنوان نماینده مردم می‌گویم بحث سدسازی و تخصیص آب اولویتی است که باید در سفر رئیس جمهور به استان مطرح شود.

ابراهیمی ادامه داد: مشکلات زیاد است اگر بخواهیم همه چیز را یک روزه به رئیس‌جمهور بگوییم عملی نیست، اگر در هر شهرستانی یک پروژه کلان توسط وزارت صمت و بانک‌ها سرمایه‌گذاری شود خیلی خوب است.

وی عنوان کرد: اولویت دیگر ما این است که شهرستان‌ها دلفان و الیگودرز بیشترین جاده‌های خاکی را دارند و هنوز مردم چیزی که چهل سال پیش باید می‌داشتند را طلب می‌کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس بیان کرد: در الشتر حدود ۳۵۰ سرچشمه سراب دارد ولی ما برای آب شرب مردم با تانکر آبرسانی کردیم، یک فکر اساسی برای استان‌ها باید انجام شود با سالی ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر کار عملیاتی نمی‌شود بلکه باید به صورت جهادی کار انجام شود.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 738972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟