ساخت بوستان موضوعی کتاب در مشهد شروع شد

به گزارش خبرنگار رکنا ، مجید طهوریان عسکری پیرامون نگاه شورای اسلامی شهر مشهد به حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از دغدغه‌های شورای شهر مشهد نگاه مدیریت عالمانه و جهادی است، اگر بنا است علم و دانش را گسترش دهیم یکی از پایه‌های اساسی و زیربنایی آن حوزه مطالعه، نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی حمایت از مشوق‌ها در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را امری مهم دانست و افزود: مشهد و خطه توس به دلیل اینکه زادگاه و محل پرورش ادیبان و شعرای بسیار بوده، ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ آرامگاه و مزار حکیم ابوالقاسم فردوسی محل رجوعی است که ما در دوره ششم شورای اسلامی شهر، کمیسیون فرهنگی و کمیسیون توسعه و بهسازی توس توجه ویژه بدان داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه امیدواریم در بسته حمایتی شورای اسلامی و شهرداری مختص به حاشیه شهر مشهد نیز شاهد اتفاقات خوبی در توسعه فضای کتاب و کتابخوانی باشیم، ادامه داد: بایستی با هدف انتقال فرهنگ در حوزه زیر ساخت و نرم افزار یاری رسانیم تا مردم مشهد از سرانه بیشتری در این حوزه بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در دوره ششم شورای اسلامی شهر مورد نظر واقع شده، موضوعیت مراکز فرهنگی در مجاورت مساجد است؛ نگاه ما به حوزه مسجد به عنوان پایگاه مرکزی و اقدامات مهم اجتماعی و محله است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بالغ بر ۱۲۰۰ مسجد فعال در مشهد داریم، اظهار کرد: مراکز فرهنگی در مجاورت مساجد اتفاق خوب و مهمی است که امیدواریم با کمک اداره کل کتابخانه‌های استان و شهرستان و اداره کل ارشاد خراسان رضوی بتوانیم در نزدیک‌ترین زمان ممکن دسترسی مردم را به کتابخانه خوب و محلی فراهم آورده و فرصت گفت‌و‌گوی مردم با کتاب را مهیا سازیم.

کدخبر: 741040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟