مناظره عجیب  درباره علت افتادن جرثقیل بر سر مردم در مشهد

به گزارش رکنا ، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر مشهد گفت: از دیدگاه من اگر رانندگان قوانین و سرعت مطمئن را در عبور از خیابان انتهای بلوار هاشمیه رعایت کنند، شیب خیابان در حدی نیست که عاملی برای وقوع تصادف‌ها شود.

مجتبی بهاروند در رابطه با دیدگاه رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی مشهد مبنی بر اینکه یکی از علل احتمالی وقوع تصادف انتهای بولوار هاشمیه نبود زیرساخت مناسب و شیب آن منطقه بوده است، اظهار کرد: بنده با احترام به دیدگاه ایشان باید بگویم مشهد تقریبا جزو شهرهایی است که چندان خیابان‌هایی با شیب تند ندارد، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم دیگر عوامل در وقوع تصادف بلوار هاشمیه بی‌تأثیر بوده‌اند.

وی افزود: در واقع ممکن است یکی از عوامل کوچک و جزئی وقوع تصادف خیابان انتهای بلوار هاشمیه، شیب خیابان بوده باشد، اما موارد دیگری نیز باید مورد نظر قرار گیرد چون سرعت زیاد، عدم رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی و... که شاید از دسته عوامل تأثیرگذار در وقوع تصادف باشد.

بهاروند در پاسخ به این پرسش که «آیا می‌توان این خیابان‌ها را اصلاح هندسی کرد یا خیر؟» ادامه داد: عملا نمی‌توانیم شیب خیابان‌هایی که از قبل ساخته شده را اصلاح کنیم و در واقع این کار امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد:در هر صورت بسیاری از کامیون‌ها و خودروهای بزرگ و سنگین در شیب‌های زیادی تردد دارند و با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند، بنابراین اگر رانندگان خودروهای سنگین، سرعت مطمئن و قوانین راهنمایی‌ و رانندگی را رعایت کنند دچار مشکل نخواهند شد. از دیدگاه من اگر رانندگان قوانین و سرعت مطمئن را در عبور از خیابان انتهای بلوار هاشمیه رعایت کنند شیب خیابان در حدی نیست که عاملی برای وقوع تصادف‌ها شود.

وی با بیان اینکه که «شیب خیابان انتهای هاشمیه مقداری زیاد است»، خاطرنشان کرد: زمان ساخت این خیابان شورای پنجم روی کار نبوده است، بنابراین بایستی در هنگام ساخت این خیابان نظارت لازم انجام می‌شده تا شیب کمتری داشته باشد. گفتنی است که این خیابان‌ها قابل اصلاح هستند اما هزینه زیادی را به‌همراه خواهند داشت.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر در رابطه با چگونگی کاهش تردد خودروهای سنگین در سطح شهر مشهد گفت: سازمان بار شهرداری مشهد طرحی را ارائه داده و شورای شهر نیز آن را تصویب کرده است. براساس این طرح، مناطق مشهد تفکیک شدند؛ بدین معنا که برخی بخش‌ها جزو مناطق قرمز قرار می‌گیرند، بنابراین ورود ماشین‌های سنگین به این بخش‌ها در برخی ساعات شبانه‌روز ممنوع است و تنها با مجوزهای خاصی وارد این مناطق می‌شوند. درواقع این طرح برای کاهش حضور خودروهای سنگین و ساماندهی آن‌هاست.

بهاروند در پاسخ به این پرسش که در مناطقی چون آبادگران، وضعیت خیابان‌ها و شیب مناسب برای آن‌ها در نظر گفته می‌شود یا خیر؟ گفت: اگر موارد تخلفی وجود داشته باشد ما تذکر لازم را ارائه می‌دهیم و شهرداری موظف است شیب آن مناطق را رعایت کند؛ بنابراین بازدید از این مناطق صورت می‌گیرد و در صورت تخلف موظف به اصلاح هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟