سرزمین تشنه حاشیه کویر چشم انتظار یک تصمیم ملی

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، فردا این استان میزبان حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و جمعی از وزرای دولت سیزدهم می باشد. پرداختن به موضوعات استانی، درخواست های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و علمی مهمترین دستاورد سفرهای استانی ریاست جمهور محسوب می شود.

169168474

رسیدگی به بیش از ۷۰ طرح نیمه تمام شناسایی شده است و تامین اعتبار برای تکمیل این طرح ها بخشی از موضوعاتی است که در این سفر مطرح خواهد شد.

با این حال مهمترین و اصلی ترین خواست و نیاز این استان حاشیه کویر بدون شک تامین آب مورد نیاز ساکنین استان می باشد. موضوعی که با توجه به خشکسالی پیش رو برای استان حیاتی به شمار می اید.

نیاز به آب در این استان محدود به نیاز یک حوزه و بخش نمی باشد. توسعه صنعتی استان مستلزم آب می باشد. کشاورزی و دامداری استان وام دار این نیاز مهم خواهد بود. طرح های گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع اشتغالزایی و درآمدزایی در مسیر توسعه استان ارتباط مستقیم با این نیاز سیری ناپذیر دارد. این نیاز به حدی جدی و ضروری است که آب آشامیدنی ساکنین استان را نیز در بر می گیرد

چالش بی آبی در استان به شدت نیازمند تصمیم عاجل دولت و در راس آن رئیس جمهور می باشد که در این سفر خواست اصلی دولتمردان، نخبگان، صنعتگران، کشاورزان و عموم شهروندان سمنانی می باشد.

تخصیص اعتبار برای تکمیل و تجهیز پژوهشکده رویان، به عنوان تنها مرکز درمان ناباروری استان سمنان پس از یک دهه وقفه در راه‌اندازی، توجه و تامین اعتبار برای تکمیل آزاد راه حرم تا حرم با توجه به حوادث بی پایان جاده ای در این مسیر ویزه و پر تردد، تامین نقدینگی مورد نیاز صنعت برای صنایع راکد استان، اجرایی شدن پروژه قطار تندرو و مترو شهری که زمانی در سفر های استانی دوران محمود احمدی نژاد مطرح شده بود، تکمیل پروژه های نیمه کاره عمرانی ورزشی نظیر ورزشگاه های شهرستان های شاهرود، دامغان و گرمسار و دمیدن جان تازه در کالبد ورزش استان از طریق مساعدت با حضور تیم های مطرح ورزشی در استان، توجه و رفع مشکلات صنعت گردشگری به عنوان یک پتانسیل درآمددزایی و اشتغال زایی در استان از دیگر خواست های مردم این پهنه کویری به شمار می آید که در این سفر محضر رئیس دولت سیزدهم عرضه خواهد شد.

WhatsApp Image 2021-11-03 at 10.18.28 (4)

با این حال و با توجه به جمیع جهات و در نظر گرفتن اهمیت موضوعات مطرح شده، باز هم تاکید بر اجرایی شدن یک طرح جامع برای تامین آب مورد نیاز استان به عنوان حیاتی ترین نیاز در صدر درخواست ها قرار دارد.

بدون شک سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور سیزدهم ایران اسلامی با ورود به این موضوع و تصمیم سازی در این مهم، می تواند به عنوان محبوب ترین رئیس دولت کشور در میان روسای جمهور چند دهه اخیر از نظر سمنانی ها لقب بگیرد. موضوعی که دو رئیس جمهور هم استانی پیشین در آن توفیقی نداشتند.

 

کدخبر: 736521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟