برگزاری مانور کنترل نشت گاز کلر و اطفائ حریق

به گزارش رکنا از شهرکرد، دکتر احمدرضا محمدی گفت:این مانور توسط عوامل شرکت آب و فاضلاب در ایستگاه کنترل و تصفیه آب خط کوهرنگ در گردنه سورشجان ( خلک ) برگزار گردید.

   دکتر محمدی درباره اهداف این مانورافزود: برای مصون سازی و کاهش آسیب پذیری تاسیسات آب و فاضلاب و بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل در دومین روز این هفته که با عنوان پدافند زیستی مدافع حریم سلامت نامگذاری شده انجام گردید.

   وی گفت: با ایجاد صدای انفجار و به صدا در آمدن آژیر خطر که حاکی از نشت گاز کلر بود این مانور شروع شد که علاوه بر این ترکیدگی لوله آب ، ایجاد آتش و دود گسترده ، ایجاد ابر گاز کلر و قطعی برق نیزهم همزمان اتفاق افتاد.

نامبرده در تشریح اقدامات انجام شده افزود: بلافاصله بعد از وقوع حوادث شبیه سازی شده اقدامات لازم به شرح ذیل انجام شد:

  • ورود مسئول ایستگاه کلرزنی پس از پوشیده ماسگ جهت اطلاع از شرایط
  • تماس با مسئولین مربوطه شامل مدیر شهرستان ، مدیر بحران ، مدیر عامل شرکت و . . .
  • فراخوانی یگانهای واکنش سریع مسئول
  • ورود اکیپ ایمنی با لباس اسکات جهت مهار نشت گاز کلر و خنثی سازی گاز کلر حاصل از نشتی
  • ورود اورژانس جهت انتقال مصدوم
  • ورود آتش نشانی و خاموش نمودن آتش
  • ورود اکیپ حوادث و رفع شکستگی لوله
  • وارد مدار نمودن دیزل ژنراتور جهت تامین برق که بحمدالله کلیه مراحل مانور با موفقیت انجام شد و ظرف مدت 35 دقیقه طبق برنامه مانور به پایان رسید.

   رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان یاد آوری نمود با همکاری دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان ، مدیریت امور آبفای شهرستان شهرکرد ، پایگاه اورژانس و آتش نشانی سورشجان این مانور انجام شد که از زحمات همه عزیزان تقدیر و تشکر می نمایم.

  قابل ذکر است این مانور در حضور دکتر محمدی مدیر عامل شرکت آبفای استان ، مهندس کیانی سرپرست مدیریت بحران استانداری ، مهندس شهبازی مدیر کل پدافند غیر عامل استان ، مهندس سامانی از شرکت آب منطقه ایی استان ، مهندس صدیقی از شرکت توزیع برق استان ، سرهنگ سمیع از سپاه ناحیه شهرستان و تعدادی از مدیران آب و فاضلاب شهرستانها و شهرها و دیگر مسئولین محلی برگزار شد.

در پایان این مانور مسئولین حاضر در میدان از سیستم هشدار دهنده و تجهیزات خودکار واقع در ایستگاه نظیر آب پاشها ، چشم شوی اضطراری ، فن های قوی تهویه و حوضچه آب آهک موجود بازدید نمودند و در جریان نحوه کار آنها قرار گرفتند.

یاد آوری می شود شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری توسط بیش از  250 سامانه ، آب شرب هم استانی ها را گندزدایی می نماید.

مصیبی دهکردی ، شهرکرد

کدخبر: 735818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟