نگرانی علوم پزشکی مشهد نسبت به تامین اکسیژن بیماران کرونا

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، دکتر محمدعلی کیانی افزود: بنا به تحلیل وضعیت آمارها وقوع موج ششم بحران کرونا محتمل است که از مناطق غرب کشور آغاز شده و به زودی به خراسان رضوی خواهد رسید و تعداد روزهای هر موج کرونایی از روزهای موج قبل از آن به مراتب بیشتر بوده به نحوی که ۳۶ روز موج اول به ۸۶ روز در موج پنجم رسید.

وی با بیان این که در واکسیناسیون کرونا در کشور ۷۹ درصد دُز اول و ۳۹ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند اضافه کرد: این عدد در خراسان رضوی و حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پی آن هستیم که به بیماران بدحال با روش "پزشکی از راه دور" کمک و از ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده شود.

کیانی افزود: در موج پنجم بحران کرونا برخی شب ها تا  ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که عدد بسیار بالایی بود و باید بیش از پیش روی پیشگیری و واکسیناسیون کار کنیم که شاهد آمارهای بالای ابتلا، بستری و فوتی کرونایی نباشیم.

وی تصریح کرد: از استاندار خراسان رضوی می‌خواهیم که نگاهی ویژه به تخصیص اعتبارات حوزه سلامت در موج ششم بحران کرونا داشته باشند تا بتوانیم شایسته‌ترین نوع خدمت را به بیماران کرونایی ارائه دهیم.

کدخبر: 734720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟