کتابخانه مرکزی سنندج پایگاه فرهنگی، اجتماعی و‌علمی شود

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج،  حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان عصر امروز در مراسم افتتاح خدمات و بازگشایی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج اظهار داشت: ساختمان کتابخانه مرکزی امام خامنه ای سنندج در گذشته افتتاح شده است و  ‌امروز ما شاهد افتتاح سایر خدمات این کتابخانه هستیم.

وی افزود: از دفتر مقام معظم رهبری برای واگذاری این مرکز به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کردستان قدردانی کرد.و افزود: کتابخانه تخصصی امام شافعی موجود در این کتابخانه باید ارتقاء یابد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه سطح کتابخانه در تمام سطوح باید ارتقاء یابد افزود: صیانت از محیط فرهنگی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج باید درخور نام آن حفظ شود.

وی گفت: باید این کتابخانه پایگاه فرهنگی، اجتماعی و علمی در استان قرار گرفته ومورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان به اهمیت فرهنگ بومی در قالب ایران اسلامی به عنوان یکی از رسالت کتابخانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: استان کردستان استانی فرهنگی و شهید پرور است که ۵۴۰۰ شهید راتقدیم اسلام کرده اند.

محسن فتحی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلام نیز در مراسم افتتاح خدمات و بازگشایی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج اظهار کرد: امید است با افتتاح چنین مراکز فرهنگی در استان کردستان   شاخص های فرهنگی در استان نیز ارتقاء یابد.

وی افزود: در آینده نزدیک لایحه بودجه سال آینده به صحن مجلس خواهد رفت و امید است امسال نیز حمایت های لازم از بخش فرهنگ و‌هنر صورت گیرد.

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 734305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟