امام‌جمعه سنندج: دولت مشکل بیکاری و مسکن جوانان را برطرف کند

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج،ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه سنندج که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمسجد جامع اقامه شد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و طلب شفای عاجل برای همه مریضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامیو تبریک فرارسیدن هفته بسیج و روز دانش‌آموز اظهار داشت: شهیدان به ویژه حسین فهمیده به خاطر حفظ مملکت، آبرو، شرف، عزت، کرامت وامنیت جان خود را تقدیم انقلاب کردند و زیر تانک دشمن خود را به شهادت رساندند.

وی بر ضرورت خدمت‌رسانی مسئولان به مردم تأکید کرد و افزود: ایثار و فداکاری در راه دیگران و نیازمندان نیکوترین احسان و بالاترین مراتب ایمان و انسان را به کمالات و خداوند نزدیک می‌کند.

امام جمعه سنندج با تأکید بر ثروثمندان حل مشکلات و نیازهای نیازمندان رابر خواست خودارجعیتبدانند، تصریح کرد: سعادت بشریت جز ایثار در راه مردم میسر نمی‌شود، امروزه بسیاری از جوانان بیکار و سرپناه ندارند که از مسئولان انتظار می‌رود این مشکل و دغدغه را برطرف کنند.

وی خطاب به بازاریان، بر ضرورت دوری از معامله حرام و احتکار تأکید کرد و گفت: کسانی که ارزاق عمومی را احتکار و گرانفروشی می‌کنند، ملعون هستند، بنابرایننباید فرصت‌طلب باشیم چراکه روز حساب، حسابرسی و بررسی اعمال و کردار فرا می‌رسد.

ماموستا رستمی بر ضرورت خدمت‌رسانی مدیران به مردم تأکید کرد و بیان داشت:مسئولان مسئولیتی سنگین و خطیر برعهده داشته که باید در برابر مردم پاسخگو وبا وجدانشان، عملکرد خودشان را بررسی کنند.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود باقدردانی ازاقدام خیرخواهانه و خداپسندانه یکی از خیرین سنندجی که روز گذشته 100 زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کرد،اظهار کرد: باید قدردان نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستگاه قضا، سپاه بیت‌المقدس و دادستانی نیز باشیم که با ترحم زمینه آزادی و بازگشت زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان را فراهم کردند.

امام جمعه سنندجبا بیان اینکه در هرجا که مشکل و گرفتاری ایجاد شد، «خیرین» گره‌گشا هستند،عنوان کرد: از همه کسانی که در راستای کمک به نیازمندان و فقرا و آزادی زندانیان تلاش می‌کنند، صمیمانه قدردانی کرده چراکه این افراد پس از بازگشت به جامعه می‌توانند به بهترین انسان‌ها تبدیل و تغییر رفتار دهند کمااینکه زندانیان زیادی به زندگی آبرومندانه بازگشته‌اند.

وی تغییر نوع نگاه به زندانیان آزادشده و معتادان بهبود یافته راضرورت دانست و خاطرنشان کرد: به فرموده حق‌تعالی هر کسی پس از انجام گناه، توبه کند، همانند کسی است که هیچ گناه و اشتباهی نکرده باشد.

امام جمعه سنندج با تبریک مجددماه ربیع‌الاول؛ ماه پیامبر گرامی اسلام(ص) که با تولدشروشنایی تمام جهان را در بر گرفت، یادآور شد:ذکر خدا در مساجد برترین نوع عبادت است.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص)،مساجد را به مثابه باغ بهشت توصیف کرد و گفت: از ظرفیت مساجد در راستای جذب جوانان به این مکان پر خیر و برکت و اصلی‌ترین پایگاه و محل اجتماع مومنان بهره بگیریم.

ماموستا رستمی مسلمانان را به صبر و تحمل در برابر مشکلات دعوت کرد و افزود: قرآن و تلاوت این کتاب آسمانی آرامش قلب و روح انسان است.

وی با بیان اینکه اسلام مدافع دین و ارزش‌های انسانیت است، ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر در همه برنامه‌ها و امورات زندگیمان ساری و جاری است که می‌توانیم با رعایت این امر، فریضه الهی را اجرایی کنیم.

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود خود با دعای خیر برای توفیق،سربلندی و طول عمر باعزت رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امیدوارم خداوند متعال امنیت و آسایش کنونی را حفظ و از آتش تفرقه و اختلاف دورمان کند.

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 734473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟