23 درصد از جان باختگان حوادث رانندگی سرنشینان عقب خودرو هستند

به گزارش رکنا از اصفهان،سرهنگ" اصغر زارع" بیان داشت: علی رغم تلاش های پلیس و اقدامات گسترده رسانه ای بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو خودروها به فرهنگ عمومی تبدیل شده اما با این حال هنوز در خصوص بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان عقب خودروها فرهنگ سازی مناسبی نشده است.

وی کمربند ایمنی را بهترین ابزار برای محافظت از سرنشینان خودرو در هنگام بروز حوادث و تصادفات عنوان کرد و افزود: خیلی ها تصور می کنند که بستن کمربند ایمنی فقط مخصوص راننده و سرنشین جلوی خودرو است در حالی که  بایستی تمام سرنشینان هنگام نشستن در خودرو به بستن کمربند ایمنی اقدام کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین جان باختگان ناشی از حوادث جاده ای مربوط به سرنشینان عقب خودرو ها هستند گفت: براساس تجزیه و تحلیل های کارشناسی صورت گرفته حدود 23 درصد از جان باختگان حوادث رانندگی سرنشینان عقب خودرو هستند که از کمربند استفاده نکرده بودند.

سرهنگ زارع، همچنین بر لزوم بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان اتوبوس های مسافربری نیز تاکید کرد و اظهار داشت: بارها مشاهده شده که سرنشینان اتوبوس ها از بستن کمربند ایمنی صندلی خود طفره می روند اما باید بدانند که اگر خدای ناکرده حادثه ای برای اتوبوس پیش بیاید همین کمربند ایمنی جان آنها را در برابر صدمات شدید محافظت خواهد کرد و جلوی پرت شدن آنها به بیرون را می گیرد.

این مقام انتظامی، در ادامه کودکان را آسیب پذیرترین قشر در حوادث رانندگی عنوان کرد و اظهار داشت:  براساس آمارهای به دست آمده 12 درصد از کسانی که درحوادث رانندگی جاده ای جانشان را از دست می دهند کودکان هستند که در اثر عدم استفاده از کمربند ایمنی و یا صندلی مخصوص کودک از خودرو به بیرون پرت شده  و همین امر باعث مرگ آنها شده است.

سرهنگ زارع تصریح کرد: هرچند که جاده و خودرو نقش مهمی در ایمنی ترافیک دارند اما کارشناسان نقش  راننده و سرنشینان خودرو را در عدم بروز حوادث رانندگی بیشتر دانسته و معتقدند که آنها با رعایت صحیح قوانین و مقررات رانندگی می توانند جلوی هرگونه تصادف را گرفته و یا حد اقل جان خود را در زمان بروز حوادث حفظ کنند.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 733852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟