به گزارش رکنا، این بازدید با حضور مدیرکل، معاونت امور جنگل، رییس و کارشناسان اداره جنگلکاری و کارشناسان معین شهرستان بندرترکمن و همچنین نمایندگان دانشگاه علوم جنگل انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اظهار داشت: این بازدید با هدف برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت توسعه زراعت چوب به مساحت 500 هکتار در شهرستان بندرترکمن انجام شد.

لطفی زراعت چوب را اصلی‌ترین منبع تامین نیازهای چوبی دانست و گفت: مناسب‌ترین راهکار برای تامین چوب مورد نیاز کشور و حفظ جنگل‌ها، زراعت چوب است و توسعه زراعت چوب بایستی با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به نقش‌ آفرینی مهم زراعت چوب در تامین مواد اولیه، اقتصاد، اشتغال، معیشت و بی‌نیازی از واردات و افزایش میزان صادرات اظهار داشت: موضوع زراعت چوب به عنوان طرحی راهبردی برای اشتغالزایی و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی مورد توجه است.

لطفی اهداف این پروژه را استفاده بهینه از آب و خاک کشور و جلوگیری از تخریب و فرسایش این منابع،صرفه جویی ارزی با کاهش یا حذف واردات محصولات چوبی، کاستن از فشار بی رویه وارده به عرصه‌های جنگلی برای تأمین چوب، توسعه امر درختکاری و ایجاد فضای سبز در کشور،تأمین نیازهای چوبی کشور با توجه به روند رو به افزایش مصارف آن،ایجاد فرصتهای شغلی جدید دربخش کاشت و برداشت دانست.

گرگان/میلاد زواریی

کدخبر: 731845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟