۵۰۰ هزار بوته مرتعی در گنبدکاووس تولید می‌شود

فرشید رحمانی  در گفت‌وگو با خبرنگار گرگان در گرگان اظهار کرد: هر ساله  مناطق در معرض خطر بیابانی شدن با هدف تقویت پوشش گیاهی و مقابله با بیابان‌زدایی شناسایی و بوته‌کاری می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال نیز حدود یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از این اراضی شناسایی شده که تا پایان امسال بوته‌کاری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: بخشی از این بوتهبه صورت مشارکتی با جوامع محلی و اتحادیه مرتعداران انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال تعداد ۵۰۰ هزار بوته مرتعی از گونه‌های اترپیلکس ، اگروپایرون النگاتوم و قره داغ در ایستگاه تولید نهال «چپرقویمه» تولید و در مناطق شناسایی شده غرس می‌شود.

رحمانی درباره پروژه هلال آبگیر گفت: به منظور جمع‌آوری روان‌آب‌های بارشی پروژه های هلال آبگیر احداث می شود تا روان آب ها در پای نهال‌ها جمع شود.

وی افزود: امسال در منطقه «قولاق بورته» و «دده الوم» پروژه هلال آبگیر احداث شد تا زمینه کاشت نهال در فصل پاییز و زمستان فراهم شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی همه اقشار جامعه باید در حفاظت از پوشش‌های گیاهی موجود همکاری کرده و هر یک با غرس یک نهال یا بوته و حفاظت از آن به سرسبزی منطقه کمک کنند.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری شهرستان گنبدکاووس، اگر هریک یک نهال غرس کند تحول بزرگی در سرسبزی و پوشش گیاهی منطقه ایجاد می‌شود.

رحمانی ابراز کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار از ۳۴۱ هکتار از مراتع شهرستان ارتزاق می‌کنند که معیشت آنها به مراتع وابسته است.


گرگان/کرامتی

کدخبر: 712929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟